رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

ابتلای ۹ بیمار مبتلای به کرونای انگلیسی در استان کرمان تأیید شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ابتلای ۹ نفر در استان به کرونای انگلیسی خبر داد و گفت: تشدید نظارت‌های کرونایی در استان مورد تأکید است.

ابتلای ۹ بیمار مبتلای به کرونای انگلیسی در استان کرمان تأیید شد

حمیدرضا رشیدی‌نژاد، در جلسه ستاد کرونای استان کرمان که با حضور زینی‌وند، استاندار کرمان در محل سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار شد اظهار داشت: شهر کرمان جزو شهرهای زیارتی کشور محسوب می‌شود و این احتمال وجود دارد که در ایام تعطیلات شاهد حضور زائران و گردشگران باشیم.

وی با بیان اینکه از وزارت بهداشت طی نامه‌ای درخواست کردیم که اگر قرار است برای شهرهای زیارتی محدودیت‌هایی اعمال شود برای کرمان نیز در نظر گرفته شود گفت: در حال حاضر وضعیت استان کرمان در مورد بیماری کرونا وضعیت خوبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه تاکنون 9 مورد بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در استان کرمان کشف کردیم که به تأییدیه آزمایشگاه نیز رسیده است افزود: فاز دوم طرح شهید سلیمانی که برای تقویت فاز اول بیماری است در استان کرمان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماریابی زودرس و قرنطینه کردن افراد مبتلا به کرونا از اهداف اصلی اجرای این طرح است ادامه داد: این طرح هنوز رسماً به کرمان ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ طرح در استان اجرایی خواهد شد.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه محدودیت‌های کرونایی برای سلامتی مردم است و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا عید بدون دغدغه یا دغدغه کمتر در استان داشته باشیم افزود: تشدید نظارت‌ها مورد تأکید است تا در اماکن مختلف رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تجمعات عامل انتقال ویروس است گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال هستیم باید ترتیبی اتخاذ شود که مردم از حضور در صف‌های خرید مرغ و گوشت خودداری کنند و مراکز توزیع بیشتر شود.

حسین صافی‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با بیان اینکه شاهد کاهش مبتلایان به کرونا و بستری‌ها در استان کرمان نسبت به هفته قبل هستیم اظهار داشت: خوشبختانه تعداد مرگ و میرها نیز در استان ثابت بوده و افزایشی در این مورد نداشته‌ایم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها