معاون اول رئیس جمهور:

موضع ایران در مذاکره تابع سیاست رهبر معظم انقلاب است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دوره تحریم‌های جدید دوره‌ای استثنایی است، گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه توانمندی اقتصادی کشور در برابر تحریم هاست و موضع ایران در مذاکره تابع سیاست رهبر معظم انقلاب است.

موضع ایران در مذاکره تابع سیاست رهبر معظم انقلاب است

اسحاق جهانگیری در ادامه سفر خود به استان دارالعباده با حضور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزرای نیرو و ارشاد، مدیران کل مرتبط و فعالان بخش خصوصی در استان یزد برگزار شد، با اشاره ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این دیار، اظهار کرد: قناعت و صبوری به عنوان مهمترین شاخص‌های توسعه‌ای از جمله مهمترین ویژگی‌های مردم استان یزد است.

وی یزد را از نظر ظرفیت‌های زیست محیطی، نیروی انسانی و ظرفیت‌های صنعتی از جمله استان یزد شاخص کشور در حوزه توسعه اقتصادی دانست و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی باید به عنوان دستورالعمل اجرایی تمام دستگاه‌ها قرار داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی را لازمه عزمی ملی و احساس مسئولیت تمام عناصر توسعه‌ای در بخش‌های دولتی و خصوصی عنوان کرد و گفت: نتیجه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید پایدار کردن اقتصاد کشور در برابر دشمنی‌های مختلف باشد.

جهانگیری با بیان این‌که دوره تحریم‌های جدید دوره‌ای استثنایی است، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جمله موثرترین راهکارها برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی علیه ایران اسلامی است.

وی با بیان این‌که اقتصاد را نمی‌توان با دستورالعمل‌های اداری مدیریت کرد، خاطرنشان کرد: ما از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متوجه شدیم که این فرهنگ تنها راه توانمندی اقتصادی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با توجه به رشد کارگاه‌های صنعتی در 9 ماهه امسال، گفت: طبق آمارهای بدست آمده، بخش صنعت و کشاورزی کشور که جهت‌گیری جدی اقتصادمقاومتی بوده حتی در بحران کرونایی هم توانست به خوبی خود را مدیریت کند.

جهانگیری درون‌زایی را از جمله مهمترین جهت‌گیری‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: ممنوعیت واردات ۲۵۰۰ قلم کالا از جمله اقدامات انجام شده در راستای حمایت از ظرفیت‌های داخلی است.

وی کم کردن اتکای بودجه به نفت را از دیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: کمتر از 9 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور محصول فروش نفت بوده و این نشان دهنده کم شدن وابستگی اقتصادی ایران به نفت است.

وی رشد اقتصادی در دوران اقتصادی مقاومتی را اشتغالزا دانست و گفت: تا قبل از کرونا سالانه 600 هزار شغل در کشور ایجاد می‌شد.

جهانگیری با بیان این‌که برجام تفاهم نامه‌ای بین‌المللی است، بیان کرد: مسیر مذاکره ایران با آمریکا همان سیاست‌های مقام معظم رهبری است و زمانی ایران پای مذاکره می رود که تحریم ها رفع شده باشند.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بحث میوه شب عید و اقلام مورد نیاز خانواده ها بحثی حائز اهمیت است گفت: از مدیران و استانداران می‌خواهم مردانه در بحث تأمین اقلام مورد نیاز مردم پای کار بیایند.

معاون اول رئیس جمهور مبارزه با فساد را از جمله مهمترین دستاوردهای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و بیان کرد: عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار ضعیف از جمله اولویت‌های اجرایی دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • عادل
    0

    با این سخنان و طرز فکر متعالی چرا اخوی گرامیشان را بموقع ارشاد نفرمودند؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    چهل ودو سال سیاست غلط و نابودی کشور و مردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها