فرماندار گیلانغرب:

اولین مورد از ابتلا به کرونای انگلیسی در گیلانغرب شناسایی شد

فرماندار گیلانغرب گفت: اولین مورد از ابتلای به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در این شهرستان شناسایی و تایید شد.

اولین مورد از ابتلا به کرونای انگلیسی در گیلانغرب شناسایی شد

کوروش محمودیان افزود: روز گذشته نتیجه آزمایش کرونای جهش یافته یک مرد در این شهرستان مثبت اعلام شد اما آزمایش همسر این فرد از نوع جهش یافته انگلیسی نیست.

وی اظهار داشت: تاکنون از ۶۰ نفر افرادی که در ارتباط با این خانواده بوده اند توسط چهار اکیپ آزمایش و نمونه گیری انجام شده و با توجه به نبود امکانات تشخیصی کرونای جهش یافته در استان کرمانشاه، نمونه ها برای اعلام نتیجه به تهران ارسال شده است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: از مردم می خواهیم با توجه به سرعت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی و خطرناک بودن آن، دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند و از حضور در دور همی‌ها و هرگونه تجمع خودداری کنند و در مکان های عمومی از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

محمودیان ادامه داد: امروز با توجه به مشاهده نخستین مورد از ابتلای به کرونای انگلیسی اولین جلسه اضطراری ستاد کرونا در گیلانغرب تشکیل می شود.

او گفت: از مردم می خواهیم از سفر به استان ها و مناطق آلوده کشورمان بخصوص استان های جنوبی خودداری کنند و پذیرای مهمان از مناطق آلوده کشورمان به کرونای انگلیسی نباشند و مراقبت های بهداشتی را برای صیانت از سلامت خود و خانواده هایشان رعایت کنند.

وی ادامه داد: طبق اعلام ستاد کرونا درب آرامستان ها در جمعه و پنجشنبه غریبان و جمعه و پنجشنبه آخر سال بسته خواهد بود و مردم همراهی و همکاری لازم را با ستاد کرونا داشته باشند و یقین بدانند هرگونه محدودیتی در راستای حفظ سلامت مردم اعمال می شود.

محمودیان اضافه کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در گیلانغرب تاکنون یک هزار و ۲۲۵ تن به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۵ نفر جان باخته اند و هم اکنون سه بیمار در بیمارستان الزهرا (س) بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها