وزیر امور خارجه چین:

ایران و آمریکا باید رویکردی گام‌به‌گام برای احیای برجام اتخاذ کنند

وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه گفت: اگر آمریکا قصد بازگشت به برجام را دارد تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را لغو کند.

ایران و آمریکا باید رویکردی گام‌به‌گام برای احیای برجام اتخاذ کنند

«وانگ یی» در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص وعده آمریکا برای بازگشت به برجام و تداوم اختلافات واشنگتن و تهران در این زمینه گفت: «مسئله هسته‌ای ایران بر تمام خاورمیانه و حوزه خلیج [فارس] تأثیرگذار است».

رئیس دستگاه دیپلماسی چین افزود: «در چهار سال گذشته آمریکا با خروج از برجام پیمان‌شکنی کرد و فشار حداکثری را بر ایران تحمیل کرد که در نهایت موجب افزایش شدید تنش در منطقه غرب آسیا شد».

وانگ یی گفت: «اکنون که آمریکا در قبال بازگشت به برجام اشتیاق نشان می‌دهد، امیدواریم آمریکا با اقدام هرچه سریع‌تر در این خصوص، حسن نیت نشان داده و اقدامات متخاصمانه خود را کنار گذاشته و تحریم‌های ظالمانه و یک‌طرفه علیه ایران را لغو کند».

وی در ادامه گفت: «ایران نیز باید به نوبه خود باید به پیروی کامل از تعهدات بازگشته و به مسئولیت‌های خود در زمینه عدم اشاعه [سلاح‌های هسته‌ای] را اجرا کند. ایران و آمریکا باید رویکردی گام به گام در این زمینه اتخاذ کنند».

وانگ یی افزود: «پیش‌تر گفته‌ام که برجام بستری برای رسیدگی به تمام مشکلات خاورمیانه نیست و درخصوص دیگر مسائل منطقه از جمله امنیت آن، چین تشکیل یک بستر گفت‌وگوهای چندجانبه را پیشنهاد کرده است. طرف‌های ثالث (غیربرجامی) می‌توانند در این بستر، نگرانی‌های خود را ابراز کرده و به تنش‌زدایی از طریق رایزنی و تعهد به صلح و ثبات کمک کنند».

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها