طرز تهیه پلو یونانی

پلو، غذای محبوب ایرانیان است، ولی ملل دیگر هم پلوهای جالب و خوشمزه‌ای دارند که بد نیست آنها را امتحان کنید.

طرز تهیه پلو یونانی

مواد لازم:

برنج پاکستانی: 2پیمانه

سینه مرغ: 2عدد

فلفل دلمه ای: 6 عدد

هویج: نیم کیلو

پیاز: یک عدد

زعفران: 2 قاشق چایخوری

ادویه کاری: 1/2 قاشق چای خوری

فلفل سیاه: یک قاشق چای خوری

نمک و زردچوبه: به مقدار لازم

سیب زمینی: یک عدد

طرز تهیه:

برنج پاکستانی را همراه با 3 لیوان آب و 3 قاشق چای خوری نمک میگذاریم تا یک ساعت خیس بخورد. در این یک ساعت برنج آب را به خودش چون جذب می کند و مجدد آب می ریزیم.

فلفل دلمه ای و هویج را جداجدا با رنده های آلمانی، هم اندازه و نازک ریز می‌کنیم و جدا جدا سرخ میکنیم و بعد از سرخ کردن روغن هر دو را می گیریم و کنار می‌گذاریم.

یک عدد سیب زمینی برای ته دیگ پوست میگیریم و حلقه حلقه میکنیم، می‌شوییم و در آبکش می‌گذاریم تا خشک شود.

یک عدد پیاز را نگینی ریز میکنیم و در روغن سرخ میکنیم و همراه با زردچوبه تفت میدیم و همزمان سینه مرغ را بهش اضافه میکنیم وبا زردچوبه و نمک تا 10 دقیق تفت میدهیم. اصلا نیاز نیست پیاز ما طلایی شود چون پیاز برای گرفتن بوی مرغ می باشد.

یک عدد هویج را پاک کرده و دو نیم می کنیم به همراه نصف یک عدد فلفل دلمه در قابلمه مرغ میریزیم و درش را میگذاریم و زیر گاز را کم میکنیم تا بخار کند. وقتی بخار کرد یک فنجان آب داغ می‌ریزبم روی مرغ و میگذاریم تا بپزد، (اگر حین پختن مرغ آب مواد تمام شد از آب داغ به مقدار کم استفاده میکنیم به آب زیاد احتیاج نداریم چون بعد از پختن مرغ آنرا ریش ریش میکنیم)

بعد از پختن مرغ آنرا ریش ریش میکنیم و استخوانها را جدا میکنیم یک عدد تابه تمیز روی گاز می گذاریم و به وسیله یک قاشق غذاخوری، روغن و مرغ ریش ریش شده را درون تابه میریزیم و فلفل سیاه و کمی نمک به آن اضافه میکنیم و هویج سرخ شده و فلفل دلمه ای را به آن اضافه میکنیم و باز کمی فلفل سیاه می زنیم .

زعفران دم شده را روی مواد می‌ریزیم و هم می زنیم تا کل مواد ما با زعفران مخلوط شود. مواد ما آماده شده است.

برای دم کردن برنج در یک قابلمه آب میریزیم و میگذاریم روی گاز تا بجوشد بعد از جوشیدن برنج هندی خیس خورده را در آن میریزیم و وقتی برنج ها را تست کردیم تقریبا نرم شد و سفتی نداشت آبکش میکنیم. ته قابلمه را سیب زمینی حلقه شده همراه با زعفران و روغن میریزیم (اگر میخواهید سیب زمینی خوشرنگ شود و خوب پخته شود بعد از داغ کردن روغن و ریختن زعفران میگذاریم کمی سیب زمینی سرخ شود، بعد روغن اضافه اش را میریزیم و بعد برنج را میگذاریم).

برنج 2 کف گیر یک کف گیر از مواد مان لابه به لا میگذاریم بعدش هم در قابلمه را میگذاریم در عرض 25 دقیقه برنج ما آماده است.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها