قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و آموزش سازمان نظام پزشکی مشهد:

آموزش پزشکان مشهدی در دوران کرونا به صورت وبیناری تداوم یافت

قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و آموزش سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: امسال با توجه به شرایط خاص پاندمی کرونا تمامی دوره‌های آموزشی ویژه پزشکان در این نهاد به صورت غیرحضوری و در قالب وبینار تداوم یافت و قطع نشد.

آموزش پزشکان مشهدی در دوران کرونا به صورت وبیناری تداوم یافت

دکتر محمدرضا نجاریان افزود: از ابتدای امسال تاکنون و همزمان با دوران شیوع کرونا ۲ هزار و ۵۰۰ پزشک در دوره‌های غیر حضوری این نهاد شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۸ وبینار با بیش از ۵۰ امتیاز بازآموزی توسط سازمان نظام پزشکی مشهد از ابتدای امسال تاکنون ادامه داد:سه وبینار دیگر در موضوعات مختلف پزشکی تا پایان اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و آموزش سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تشخیص و مدیریت انواع شوک، نحوه برخورد با اورژانس های کودکان، اعتیاد در دوران بارداری و شیردهی، اورژانس‌های داخلی، سندروم متابولیک، ارتباط دهان و بیماری‌های سیستمیک، رویکرد درمانی با تکیه بر آنتی‌بیوتیک‌تراپی در بیماریهای داخلی، اختلال در تست‌های عملکرد کبد، اورژانس‌های چشم و تشخیص و درمانهای خوراکی دیابت، مدیریت تغذیه در اختلالات متابولیک، پیشگیری و درمان بیماری‌های شایع داخلی در بارداری، بیماری‌های داخلی در بارداری با رویکرد تشخیصی و درمانی، تازه‌های تشخیص و درمان کووید ۱۹ و عوارض مزمن بیماری دیابت از جمله عناوین وبینارهای برگزار شده توسط نظام پزشکی مشهد در سال جاری بوده است.

نجاریان افزود: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته، دوره‌ها منطبق بر تقاضا و نیاز گروه‌های مختلف پزشکی برگزار شده است و استقبال خوبی از برگزاری این دوره‌ها را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: نظام آموزش در مواجهه با پاندمی کرونا در همه مقاطع خود دچار یک تحول بزرگ شد به طوری که طی سالهای ۹۷ و ۹۸ بیشتر برنامه های آموزشی نظام پزشکی مشهد به صورت حضوری برگزار شده است اما امسال وبینارها رشد کمی و کیفی فزاینده‌ای داشته اند.

قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و آموزش سازمان نظام پزشکی مشهد ضمن تشکر از همراهی اساتید و پزشکان برجسته در برپایی وبینارهای آموزشی نظام پزشکی مشهد گفت: سال آینده این نهاد تمرکز بیشتری بر روی آموزش‌های مجازی خواهد داشت و تلاش می‌شود که تعداد و ظرفیت برگزاری وبینارها افزایش یابد.

سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناس دارای پروانه دارد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۹۳ تن از مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها