دستور اجرایی بایدن برای ارتقای دسترسی رأی‌دهندگان

رئیس جمهور آمریکا یکشنبه با امضای یک دستور اجرایی، دولت فدرال را به ارتقای دسترسی به رأی دادن موظف کرد؛ اقدامی که در پنجاه و ششمین سالروز راهپیمایی‌های سلما به مونتگومری برای حقوق مدنی صورت گرفت.

دستور اجرایی بایدن برای ارتقای دسترسی رأی‌دهندگان

جو بایدن پیش از امضای این دستور اجرایی در سخنانی مجازی خطاب به "صبحانه وحدت مارتین و کورتا کینگ" گفت: تمام رای دهندگان قانونی باید بتوانند رای بدهند و آن رای شمارش شود. اگر بهترین ایده ها را دارید، چیزی برای پنهان کردن ندارید. بگذارید مردم رای بدهند.

این فرمان، نهادهای فدرال را به گسترش دسترسی ثبت‌نام رای‌دهندگان و اطلاعات انتخاباتی ملزم می‌کند. این شامل راهنمایی تمام سران آژانس‌های فدرال به ارائه یک "طرح استراتژیک" به کاخ سفید ظرف ۲۰۰ روز می‌شود تا اعلام کنند چگونه نهادهایشان می‌توانند به ارتقای ثبت‌نام و مشارکت رای‌دهندگان کمک کنند.

علاوه بر این، دفتر اصلی اطلاع‌رسانی فدرال آمریکا هماهنگی نهادهای فدرال برای "ارتقا یا مدرن‌سازی" سایت‌های فدرال و سرویس‌های دیجیتال را که طبق این دستور اطلاعات انتخاباتی و رای‌دهی تامین می‌کنند، بر عهده خواهد داشت.

دستور اجرایی بایدن که تا حدی محدود است، در شرایطی مطرح می‌شود که او از لایحه حق رای مورد نظر دموکرات‌ها که این هفته در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، حمایت کرد. این طرح تغییرات انتخاباتی گسترده شامل افزایش مدت زمان رای‌گیری پیش از موعد، کاهش الزامات شناسایی عکس، ثبت‌نام در روز انتخابات و الزام بازتعریف مناطق کنگره را فراهم می‌کند.

این لایحه همچنین با تدابیر جدید قانونگذاران ایالتی در مناطق تحت کنترل جمهوری‌خواهان در سراسر این کشور که تلاش دارند دسترسی به رای دادن را محدود کنند، مقابله می‌کند. تلاش این قانونگذاران برگرفته از ادعاهای نادرست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر وقوع تقلب انتخاباتی و بیان آن به عنوان علت شکست در انتخابات است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها