بازداشت جسد مرد مرده‌ای که راه می‌رفت

مرد شیاد که پس از کلاهبرداری میلیاردی با جعل گواهی فوت وانمود کرده بود که مرده است، بازداشت شد.

بازداشت جسد مرد مرده‌ای که راه می‌رفت

پس از ۴ سال به دام پلیس افتاد. ماجرای این پرونده عجیب به سال‌ها قبل برمی‌گردد. زمانی که مردی با انتشار آگهی شروع به تبلیغ برای فروش ملک و زمین در مناطق رباط کریم و پرند کرد و خیلی زود توانست مشتریان زیادی را به دام بیندازد.

او هر ملک را به چند نفر از مشتریانش فروخت و از این طریق چند میلیارد تومان کلاهبرداری کرد اما مدتی بعد، زمانی که خریداران راهی املاکشان شدند، متوجه شدند که علاوه بر آنها، افراد دیگری نیز به آنجا آمده، مدعی اند که مالک زمین و ملک موردنظر هستند.

با افشای راز کلاهبرداری مرد شیاد، خریداران راهی اداره پلیس شدند و از او به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. از همان زمان تحقیقات برای دستگیری این مرد آغاز شد اما ردی از وی نبود تا اینکه در سال ۹۵، خانواده‌اش با مراجعه به دادگاه، مدعی شدند که مرد کلاهبردار فوت شده است.

آنها گواهی فوت این مرد را نیز به دادگاه ارائه کردند و درحالی‌که به‌نظر می‌رسید متهم تحت تعقیب به‌دلیل سکته به کام مرگ رفته است، شاکیان رفته رفته از ادامه پیگیری پرونده‌شان سرد شدند و امیدشان برای بازگرداندن پولشان را از دست دادند.

مرد کلاهبردار که توانسته بود با گواهی فوت جعلی و سیاه‌بازی وانمود کند که فوت کرده است، با خیال راحت از اینکه شاکیان دیگر پیگیر پرونده‌اش نیستند، هویت جدیدی برای خودش انتخاب کرد و با تغییر محل زندگی‌‌اش کلاهبرداری‌هایش را از سر گرفت.

شگرد او همان شگرد قبلی بود و وی با قطعه‌بندی غیرمجاز زمین‌هایی که از طریق کلاهبرداری به‌دست آورده بود، شروع به فروش آنها به مشتریان کرد.

کلاهبرداری‌های جدید متهم ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل مأموران پلیس که همچنان پیگیر پرونده‌ بودند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد کلاهبردار زنده است. آنها در ادامه بررسی‌ها پرده از نقشه این مرد برداشتند و معلوم شد که وی با گواهی فوت جعلی شاکیانش را فریب داده و با استفاده از هویت جعلی همچنان دست به کلاهبرداری می‌زند.

سردار کیوان ظهیری، فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی، با انجام اقدامات اطلاعاتی چند ماهه، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی ادامه داد: این مرد در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از طریق فروش زمین و املاک اعتراف کرد. مشخص شد که وی در همه این سال‌ها و در مجموع ۱۵ میلیارد تومان از این طریق به جیب زده است. پس از اعترافات این مرد برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده‌اش در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

منبع: رکنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حوری بهشتی
    0

    عجب کلکی تو دیگه دوستت ندارم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها