فرماندار آباده:

به دلایل بهداشتی، میزبان مسافران نوروزی نخواهیم بود

فرماندار آباده استان فارس گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان این شهرستان از پذیرش مسافران نوروزی و خدمات‌رسانی به آنها معذور هستند چراکه شرایط شیوع کرونا خطرناک و حساس است.

به دلایل بهداشتی، میزبان مسافران نوروزی نخواهیم بود

زین العابدین نیک مرام در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آباده افزود: هموطنانی که قصد مسافرت به شهرستان آباده دارند باید بدانند که هیچ جایگاهی برای اسکان و خدمات رسانی به مسافران نوروزی پیش بینی نشده است و از پذیرایی آنها معذور هستیم.

فرماندار آباده با اشاره به آخرین مصوبات ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۹ ورود مسافران نوروزی به شهرستان آباده ممنوع است و برگه تردد تنها در صورت موارد پزشکی صادر می شود.

نیک مرام همچنین گفت:‌ محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرستان آباده برقرار است.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته بیش از سه هزار نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شدند و از این تعداد ۱۲۰نفر فوت کرده اند، افزود: آباده هم اکنون در وضعیت زرد به سر می برد و این وضعیت ناپایدار و شکننده است و با کوچکترین بی احتیاجی مجددا به وضعیت نامناسب نارنجی و قرمز باز خواهیم گشت.

فرماندار آباده با بیان اینکه طرح واکسیناسیون در استان فارس آغاز شده و یکی از شهرستان های دریافت کننده واکسن، آباده است افزود: در تامین وسایل بهداشتی در شهرستان مشکلی نداریم و همچنین از امروز دستگاه دوم اکسیژن ساز بیمارستان امام خمینی(ره) راه اندازی شد.

وی همچنین برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عروسی را در سطح شهرستان آباده از ۲۵اسفند ممنوع اعلام کرد.

فرماندار آباده با بیان اینکه ورود به آرامستان های شهرستان آباده از ۲۵ اسفند ممنوع است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت اصول و نکات بهداشتی به ویژه حضور نیافتن در اجتماعات و مکان‌های شلوغ، شهروندان برای حفظ جان خود و دیگران از ایجاد تجمع‌های چهارشنبه‌ سوری در شهرستان آباده خودداری کنند.

در این جلسه رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده گفت: در اسفندماه ۹۸ حدود ۳۳ بستری مرتبط با کرونا در بیمارستان آباده داشتیم که این روند به همین شکل ادامه یافت طوری که در آبان ماه ۹۹ به اوج خود رسید.

دکتر کامران مهدوی افزود: تا این لحظه آمار ها نشان می دهد که از کل مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان آباده ۵۲درصد مرد و ۴۸ درصد زن و بیش از ۵۸درصد آنان در سنین ۳۰ تا ۵۹ سال هستند.

در این جلسه که هجدهم اسفند برگزار شد از خیر حوزه سلامت، حسین امیدوار به دلیل همراهی با ستاد مدیریت بحران در مقابله با ویروس کرونا قدردانی شد.

آباده از شهرستان های شمالی فارس است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها