واکنش ایران به چاپ نقشه جعلی در تمبر اقلیم کردستان

ایران به اقدام اخیر اقلیم کردستان عراق در انتشار تمبری که روی آن بخش‌هایی از سرزمین ایران به عنوان منطقه اقلیم معرفی شده است، واکنش نشان داد.

واکنش ایران به چاپ نقشه جعلی در تمبر اقلیم کردستان

سعید خطیب زاده تصریح کرد: روشن است آنچه در فضای عمومی منتشر شده، خلاف اصول و قواعد بین الملل است.

خطیب زاده اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتراض به دولت عراق نسبت به این موضوع خواستار جمع آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده است.

جبهه ترکمان‌های عراق با محکومیت شدید چاپ تمبر یادبودی از سوی ادارات محلی منطقه کردستان عراق به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به این اقلیم، از مقام‌های این منطقه خواست، این رویه را که وحدت عراق را هدف می‌گیرد، کنار بگذارند.

وزارت حمل و نقل اقلیم کردستان عراق به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به استان‌های شمالی این کشور چند تمبر یادبود چاپ کرد که علاوه بر جای ندادن زبان عربی بعنوان زبان اول رسمی عراق بر روی تمبرها، نقشه جعلی هم روی آن درج کرده است.

در واکنش به این اقدام جبهه ترکمان‌های عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این عمل از آن به عنوان تضعیف وحدت عراق و تهدید مستقیم منطقه یاد و خاطرنشان کرد که منافع قومیت های عراق فقط در سایه وحدت کشور دست یافتنی خواهد بود.

در بیانیه مزبور خطاب به دولت محلی اقلیم کردستان نسبت به این عمل هشدار داده شده و خواستار اصلاح اشتباهات گذشته و دست کشیدن از سیاست شکست خورده سابق شده است.

این جریان عراقی در شمال عراق در عین حال، این اقدام را حرکتی از سوی گروه تروریستی "پ. ک. ک" تلقی کرده است.

سال ۲۰۱۷ همه پرسی جدایی طلبانه در منطقه کردستان عراق برگزار شد که به دلیل هشدارهای شدید ایران، ترکیه و دولت عراق، مسوولان این منطقه مجبور به عقب‌نشینی شدند و به اعتقاد کارشناسان عراقی، نتیجه آن کناره گیری مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان بود.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • فتاحی
    0

    بهشون بگیه همین سال گذشته قرار بود مستعمره داعش باشین یه مرد از ایران بنام حاج قاسم عزیز نجاتتون داد. پس بفکر سال بعدتون باشید.

  • مهری
    0

    ای ادمهای نمک نشناس بی صفت دوباره گیر میکنید کسی به دادتان نرسه آن موقع باید یاد امروز باشید که این جوانان دلاور ایرانی همچون شهید سلیمانی به کمک شما میرسن دوباره می بینیمتان کوه به کوه نمیرسه ولی آدم به آدم میرسه

  • غیر قابل نشر
    0

    از شمال وجنوب که دادید رفت یه کمی هم از غرب بدید سر وصدا کردن نداره بابا دنیا ارزش این حرفارا نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها