رزمایش دریایی رژیم صهیونیستی با قبرس و یونان

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در تازه‌ترین نشان افزایش همکاری با کشورهای یونان و قبرس، رزمایش دریایی مشترکی را با این کشورها که همگی ترکیه را رقیبی در دریای مدیترانه تلقی می‌کنند، انجام داده است.

رزمایش دریایی رژیم صهیونیستی با قبرس و یونان

به گزارش آسوشیتدپرس، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد رزمایش "نوبل دینا" که تحت هدایت این رژیم انجام و شامل فرانسه هم شده، اقدامات ضدزیردریایی، سناریوهای جست‌وجو و نجات و سناریوی شبیه‌سازی نبرد بین کشتی‌ها را پوشش داده است.

دریادار "ایال هارل"، رئیس عملیات نیروی دریایی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: طی هفته گذشته، نیروی دریایی رزمایش بزرگ مقیاسی را هدایت کرد که در آن‌ها قابلیت‌های جنگ زیر آب، جست‌وجو و نجات، اسکورت کاروان و نبرد سطح آب پیاده‌سازی شد.

وی افزود: این رزمایش‌ها در تقویت ارتباط نیروی دریایی با ناوگان‌های خارجی که دارای منافع مشترکی با ما هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رژیم صهیونیستی، یونان و قبرس در ماه‌های اخیر چندین گام‌ برای تحکیم روابط، از جمله پیشبرد برنامه‌ها برای ساخت کابل برق زیر دریایی ۲ هزار مگاواتی و خط لوله گاز زیردریایی به طول هزار و ۹۰۰ کیلومتر برداشته‌اند. وزرای دفاع ۳ طرف در ماه نوامبر دیدار و موافقت کردند همکاری نظامی بین همدیگر را افزایش دهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها