تصویر زیبای هابل از یک کهکشان مارپیچ رازآلود

تصویر زیبای هابل از یک کهکشان مارپیچ رازآلود

تلسکوپ فضایی هابل ناسا تاکنون تصاویر تحسین‌برانگیز بی شماری از پدیده‌های فضایی ارسال کرده که به دانشمندان در درک بهتر جهان و چگونگی شکل‌گیری سیارات، ستارگان و کهکشان‌ها کمک کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، این تلسکوپ از زمان پرتاب در سال 1990 تاکنون نه تنها درک ما را از جهان تغییر داده بلکه همچنین دیدگاه دانشمندان در مورد موقعیت ما در جهان را نیز اصلاح کرده است.

در این تصویر ناسا می‌تواند نمایی زیبا از یک کهکشان مارپیچی را مشاهده کرد که توسط هابل ثبت شده است. این کهکشان موسوم به RX J1140.1+0307 که در صورت‌فلکی سنبله قرار دارد، نمایشگر یک معمای جالب کیهانی است.

در نگاه اول این کهکشان شبیه یک کهکشان مارپیچی عادی مشابه راه شیری به نظر می‌رسد اما به گفته ناسا، نگاه اول ممکن است فریبنده باشد.

کهکشان راه شیری مانند بیشتر کهکشان‌های بزرگ دارای یک ابرسیاهچاله عظیم در مرکز خود است اما برخی کهکشان‌ها از سیاهچاله‌های سبک تر و جرم متوسط برخوردارند. کهکشان RX J1140.1+0307 نیز در این گروه کهکشان‌ها قرار می‌گیرد و در مرکز خود یکی از کم جرم‌ترین سیاهچاله‌های شناخته‌شده در یک هسته کهکشانی درخشان را دارد.

تلسکوپ هابل به دانشمندان، بینش جدید و مهمی در مورد ساختار و تکامل جهان ارائه کرده است و در کنار آن، همچنین تصاویر خارق‌العاده‌ای را از فضا به علاقمندان نمایش می‌دهد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها