خیران خراسان شمالی ۱۴ میلیارد ریال به طرح «محسنین» کمک کردند

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسن نعمتی اظهار داشت: هم‌اکنون برای 3 هزار و 650 خانواده نیازمند خراسان شمالی در قالب طرح محسنین پرونده تشکیل‌ شده که از این تعداد برای 2 هزار و 251 مورد حامی جذب‌شده است.

نعمتی افزود: از ابتدای امسال تاکنون خیران استان 14 میلیارد و 719 میلیون ریال به طرح محسنین کمک کردند که 7 میلیارد و 928 میلیون ریال از این کمک‌ها نقدی و مابقی نیزغیرنقدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت بیشترین کمک‌ها به این خانواده‌ها توسط خیران بجنوردی صورت گرفته است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون خیران بجنوردی بیش از 4 میلیارد ریال به خانواده‌های مشمول طرح محسنین کمک کرده‌اند.

نعمتی تصریح کرد: خیران اسفراینی با 2 میلیارد و 400 میلیون ریال، مانه و سملقان با 2 میلیارد و 200 میلیون ریال، شیروان با یک میلیارد و 800 میلیون ریال کمک در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بابیان اینکه در این طرح به‌منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند، بیمار، سالمند حامی جذب می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون برای 3 هزار و 650 خانواده نیازمند در قالب طرح محسنین پرونده تشکیل‌ شده که از این تعداد برای 2 هزار و 251 مورد حامی جذب‌ شده است.

نعمتی با اشاره به اینکه حامیان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی ماهیانه خدماتی را به این خانواده‌ها ارائه می‌دهند، افزود: بیش از یک هزار و 399 مورد از خانواده‌های طرح محسنین حامی ندارند که این افراد با مشکلات معیشتی، تحصیلی، درمانی مواجه هستند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون 4 هزار و 770 خیر در استان برای کمک به نیازمندان با این نهاد همکاری می‌کنند، بیان کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین دارای شناسنامه نیازمندی با اولویت‌های نیازهای خانواده هستند که به‌محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می‌شود و پس‌ازآن کمک‌های حامی بااطلاع به فرد خیر، صرف اموراتی مانند خرید مسکن، تأمین جهیزیه، درمان و تحصیل می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها