وزیر بهداشت: واکسن کرونای وزارت دفاع سه‌شنبه رونمایی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن سپند کرونا ساخت وزارت دفاع روز سه شنبه هفته جاری رونمایی و فاز آزمایش مطالعه انسانی آن آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت: واکسن کرونای وزارت دفاع سه‌شنبه رونمایی می‌شود

سعید نمکی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از واکسن سپند گفت:‌ روز سه شنبه فاز مطالعه انسانی این واکسن آغاز خواهد شد، به مردم اعلام می کنم که ماه های آینده در عرصه بین المللی چه افتخاری را در تولید واکسن کووید19 کسب خواهیم کرد.

علاوه بر واکسن سپند تولیدی وزارت دفاع، سه پروژه تولید واکسن کرونای دیگر نیز تاکنون در ایران به مرحله کارآزمایی و مطالعه انسانی رسیده است که شامل واکسن موسسه برکت ستاد فرمان اجرایی امام(ره)، واکسن تزریقی تنفسی موسسه سرم سازی رازی و واکسن مشترک ایران و کوباست که فاز سوم انسانی آن به زودی در کشور آغاز می شود.

علاوه بر آن به گفته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار واکسن کرونا از انواع مختلف وارد کشور شده و قرار است تا قبل از شروع سال جدید بیش از یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه های آسیب پذیر واکسن کرونا بزنند.

رئیسی گفته است: تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به دستمان رسیده است. همچنین ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین و ۱۲۵ هزار دوز واکسن شرکت بهارات هندوستان وارد کشور شده و ۳۷۵ هزار دوز دیگر از این واکسن نیز دوشنبه می رسد و در مجموع ۵۰۰ هزار دوز وا کسن هندی خواهیم داشت. ۱۰۰ هزار واکسن کوبایی نیز وارد کشور شده است و در کل حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار واکسن داریم.

وی پیش از این نیز از ورود بیش از سه میلیون واکسن آسترازنکا از سبد کوواکس از طریق کره جنوبی خبر داده بود که وزارت بهداشت منتظر دریافت آن است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • نصیری
    0

    خدایا خودت این کشور را از دست این نادان های عصر حجری رها کن ، درهمه دنیا از چین تا امریکا وروسیه وانگلیس و... هرکشوری تمام توانش را روی تولید یک واکسن گذاشتند وموفق به تولید و واکسینه مردم شان شدنداما در کشورما : ستاد اجرایی که یک نهاد اقتصادی است یک هیاهوی ساخت دارد ، وزارت بهداشت ، موسسه رازی ، وزارت دفاع ، سازمان تبلیغات ، بسیج ، سپاه ، ، حوزه علمیه و.... هر کدام گوش فلک را کر کرده اندکه بهترین واکسن را ساخته اند اما همه هیاهوی پوچ .

  • ناشناس
    0

    آقای نمکی امروز چی زدی؟ جنسش سنتی بود یا صنعتی؟ خیلی بدبختی. همش دروغ همش وعده. بس کن دیگه.

    نظرات شما -
    • امیررضا
      0

      آنقدردروغ گفتید ومیزنید که آگه خدایی نکرده راست بگویید کسی باورنمیکنه حتی خودتان

  • مهدی
    0

    مردم دسته دسته نفله می شوندو جناب نمکی مشغول روبان پاره کردن وافتتاح !؟

  • ؟
    0

    آقا واکسن روسی ۳۲۰ هزار دوز وارد شده چرا میگی ۴۱۰ هزار دوز ؟

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      درست میگه امابقیه سهم ازمابهترونه

  • م
    0

    حتما مثل موشکهابرای کشتن خودی

  • ناشناس
    0

    در دشت تحقیقه دردشت تولیده دردشته توژیده؟ همش داشته دشته شد؟

  • افشین
    0

    فکر کنم کاراییش دقیقا شبیه دستگاه کرونا یاب ساخت ایران است که قبلا وزیر دفاع افتتاح کردن هست میباشد .ضمناً دستگاه کرونا یاب به کشورهای اروپا و آمریکا صادر میشود.!!!!!!!

    نظرات شما -
    • جباری
      0

      هیچ کس به وزیری که به جای واکسینه کردن مردم باقسم ودروغ وحرف مفت کارهاراپیش میبره اهمیت نمیده مسول مرگ مردم شرعاوقانوناباشماست

  • جمعه
    0

    از عملکرد جامعه پزشکی و پرستاری سپاسگزارم.بگو چند درصد مردم واکسیناسیون شدند؟بگو زیر مجموعه تو در خصوص تولید واکسن چکار کردند؟خدا از سر تقصیرات و کسورات و سهل انگاری شما در مورد تهیه واکسن نگذرد. یک سال و اندی مردم را با وعده و وعید سرکار گذاشتید.خدایا توکمک کن که شرّ کرونا به این دغل بازان برگردد.

  • علی معروف
    0

    خاک برسر آنانیکه فقط چشم بدست وفکر دیگر ان دوختند و انشاالله بزودی واکسن ایرانی بدست دانشمندان غیرتمند تولید وهمگانی خواهد شد خاری برچشم وطن فروشان بی غیرت داخلی خواهد شد

  • بی
    0

    دروغگوتر از این فرد در جهان وجود ندارد

    نظرات شما -
    • بهمن
      0

      دروغ ودروغ ودروغ ودروغ

  • سعید
    0

    یعنی یکنفرنظزمثبت درخصوص عملکردبسیارموقق محموعه دست اندرکاران مبارزه وتولیدواکسن نداشته وهمه منتقدمغرض وبی اطلاع وازمخالفان جمهوری اسلامی بودنداولا کارواکسیناسیون درکشورهایی هم که تولیدانراآغازکرده اندفراگیرنبوده وفغلا کادرپزشکی وگروههای درمعرض آسیب شروع شده واین خریت محضه که وقتی کشورماازنظر علمی وپزشکی درردههای بالای دنیاهستند بجای تولیدواکسن وایمن کردن مردم نه درخال حاضربلکه سالهای آتی که این ویروس همیشه دربین ملتها خواهدبودبیایدوصرفا بخاطرنهایتادوماه عقب وجلوواردکننده محض باشددرودبه جامعه پزشگی وتمام کسانی که زحمت میکشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها