فروش مرغ تنظیم بازار به رستوران‌های قزوین ممنوع شد

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: با دستور استاندار، فروش مرغ به رستوران‌ها با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار ممنوع شده و سازمان جهاد کشاورزی حق توزیع مرغ با نرخ مصوب بین رستوران‌ها را ندارد.

فروش مرغ تنظیم بازار به رستوران‌های قزوین ممنوع شد

عیسی قبادی درباره علت تشکیل صف‌های طولانی و طویل برای خرید مرغ در بازار قزوین اظهار داشت: به دلیل گرانی بیش از حد مرغ در تهران و کرج بسیاری از افراد مرغ‌های با نرخ تنظیم بازار را به هر نحوی که شده از استان خارج می‌کنند که البته پلیس با تمام قدرت جلوی خروج مرغ را گرفته است.

وی افزود:‌ در حال حاضر مرغ در تهران کیلویی 38 هزار تومان و در کرج بین 32 تا 34 هزار تومان فروخته می‌شود و اگر ما هم در قزوین مرغ را به نرخ مصوب 20 هزار و 400 تومان بفروشیم به مشکل استان همدان دچار می‌شویم که دیروز بعد از توزیع 50 تن مرغ این محصول پروتئینی در استان همدان نایاب شد.

قبادی تعیین قیمت مصوب و نهایی مرغ شب عید را منوط به تصمیم امروز شورای تامین دانست و ادامه داد: توزیع مرغ امروز دراستان قزوین به رقم بی‌سابقه 190 تن رسید که 2 برابر نیاز معمول مردم قزوین در روزهای آخر سال است که امیدواریم کنترل خروج مرغ از قزوین، نیاز مردم را ساماندهی کند.

وی اضافه کرد: دلیل دیگر کمیاب شدن مرغ در بازار قزوین و تمام شدن سریع آن در مراکز عرضه نیاز بالای رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذای بیرون‌بر به مرغ است؛ به طوری که این رستوران‌ها افرادی به صورت نامحسوس به صف‌های خرید مرغ می‌فرستند تا مرغ را به تعداد بالا تهیه کنند.

معاون استاندار قزوین از ممنوعیت فروش مرغ تنظیم بازاری به رستوران‌ها خبر داد و گفت: استاندار قزوین به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار، اعطای هر گونه مرغ به این رستوران‌ها را ممنوع کرده است؛ چرا که این مراکز برای هر پرس جوجه یا چلو مرغ بین 40 تا 100 هزار تومان از مشتریان پول می‌گیرند و استفاده از مرغ تنظیم بازاری حق محرومان واهالی جنوب شهر است.

وی یادآور شد: بحث فروش مرغ با نرخ تنظیم بازار با حضور سپاه و بسیج مطرح است که در صورت عملی ‌شدن امکان فروش مرغ با نرخ مصوب در نقاط محروم و روستایی را فراهم می‌کند.

منبع: تسنیم

45

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها