اولین خانه‌های اقدام ملی مسکن در یزد آماده تحویل است

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان این که یزد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن از استانهای پیشرو در کشور است، از تکمیل و آماده واگذاری اولین خانه‌های این طرح در استان خبر داد.

اولین خانه‌های اقدام ملی مسکن در یزد آماده تحویل است

محسن صادقیان، امروز چهارشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین اقدام معاونت عمرانی استان در سال جاری، آغاز طرح اقدام ملی مسکن بود که در سه مرحله ثبت نام از ۲۲ هزار متقاضی صورت گرفت ولی از این تعداد تنها ۱۲ هزار نفر واجد شرایط اولیه شناخته و پس از بررسی‌های تکمیلی ۱۰ هزار نفر شرایط نهایی را کسب کردند و برای افتتاح حساب و واریز وجه معرفی شدند. وی با بیان این که از این تعداد تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ نفر واریز وجه داشته‌اند، گفت: در مجموع ساخت هشت هزار واحد مسکونی در قالب این طرح را برای استان پیش بینی می‌کنیم.

صادقیان گفت: خوشبختانه در این خصوص تمام زمین‌های مورد نیاز در استان تامین و بسیاری از این طرح‌ها نیز شروع شده و پیشرفت مناسبی دارند و یزد از استانهای پیشتاز در این مورد بوده به طوری که اولین خانه‌های اقدام ملی مسکن در استان شامل ۴۰ واحد آماده تحویل است. وی با بیان این که این طرح در شهرهای مختلف استان در حال پیگیری است، پیش بینی کرد تا مهرماه سال آینده ۲۰۰ واحد دیگر از این طرح نیز آماده بهره برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی شهرها که تعداد متقاضیان نسبتاً کم است، زمین مورد نیاز متقاضیان تحویل داده می‌شود و مساعدتهای لازم برای ساخت واحدها توسط خود متقاضیان صورت می‌گیرد.

معاون عمرانی استان از پیگیری مسکن فرهنگیان و مسکن ایثارگران استان در سال جاری نیز خبر داد و گفت: در مورد مسکن فرهنگیان ۶۹۳ نفر واجد شرایط شدند و زمین های مورد نیاز تعیین تکلیف شده که امیدواریم در هفته دوم فرودین ماه شروع آن را رسماً شاهد باشیم. وی ادامه داد: در حوزه ایثارگران هم در اکثر شهرهای استان زمین مورد نیاز تامین شده و طی هفته آینده قرارداد واگذاری زمین قابل انجام است.

صادقیان در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه راه به برنامه ریزی برای ساخت ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان اشاره کرد و گفت: خوشبتخانه این طرحها نیز از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار هستند. وی در این رابطه به طرحهای بزرگراه محور یزد- طبس، اردکان - چوپانان، کنارگذار زارچ- اشکذر، بزرگراه تفت - ابرکوه- سورمق، محور هرات- هرابرجان و نیز جاده یزد- فولاد اشاره کرد. این مسئول با بیان این که راه آهن یزد- اقلید نیز پیشرفت مناسبی دارد، از تکمیل این مسیر ریلی تا ابرکوه خبر داد.

وی راه اندازی سامانه کت وان فرودگاه یزد را از دیگر اقدامات در استان خواند و گفت: جزو معدود فرودگاه‌های کشور هستیم که از این امکان برخوردا هستیم.

صادقیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دنبال اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه اصلاح راه‌های استان اعم از دورن شهری و برون شهری، امسال کاهش تلفات را در بحث تصادفات شاهد هستیم به نحوی که طی ۱۱ ماهه امسال کاهش ۳۸ درصدی تصادفات و تلفات جاده های برون شهری و نیز کاهش ۴۰ درصدی تصادفات و کاهش ۱۸ درصدی تلفات تصادفات درون شهری را شاهد هستیم.

وی در حوزه آب نیز با اشاره به این که خوشبختانه طی روزهای اخیر شاهد افتتاح طرح انتقال آب خلیج فارس به استان بودیم، متذکر شد: قطعاً به همت صنایع این اتفاق در یزد رقم خورد ولی در کنار بهره مندی صنعت، به مجموعه های غیرصنعتی از جمله آب شرب کمک خواهد شد و تمهیدات برای برخورداری از این آب در شرایط بحران دیده خواهد شد.

وی پایش اراضی واگذار شده دولتی طی سالهای اخیر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه تمام این زمینها پایش و بعضاً خلع ید و به سرمایه گذاران جدید، در حال واگذاری است.

صادقیان به راه اندازی مرکز پایش محیط زیستی استان با استفاده از دوربین‌های نظارتی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با این اقدام نگرانی در مورد پایش دشت بحرانی یزد- اردکان برطرف شده و جزو اندک استانهای برخوردار از این امکان هستیم.

وی در مورد سفرهای نوروزی با اشاره به برگزاری دو جلسه این ستاد طی دو هفته اخیر، تاکید کرد: در موضوع سفرهای نوروزی تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و براساس رنگ بندی شهرها با وجود شرایط شکننده فعلی، اقدام خواهیم کرد. وی با بیان این که نگرانی در مورد تغییر رنگ‌بندی‌ها وجود دارد، گفت: در حال حاضر وضعیت استان به جز شهرستان خاتم که نارنجی است، مابقی شهرهای یزد زرد و آبی هستند ولی با توجه به راه‌های شریانی استان، کنترل و نظارت بیشتر در این خصوص حائز اهمیت است که در این باره اقدامات و پیگیری‎های لازم صورت گرفته است.

صادقیان در پایان در این باره افزود: استقرار دستگاه‌های خدماتی و نظارتی در راه های برون شهری در دستور کار است و نظارت بر مجتمع های خدمات رفاهی استان با شدت بیشتری دنبال می‌شود و در داخل شهرها نیز پذیرای سفرهای بی برنامه نخواهیم بود، از اسکان مسافران در اماکن عمومی شهری خورداری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

45

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها