وزیر بهداشت:

ثبت ۲۹ مورد کرونای جهش یافته در یک استان/ نگران افزایش ابتلا به کرونای انگلیسی با افزایش سفر‌ها هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همکاران ما نگران افزایش موارد ابتلا به کرونای جهش‌یافته در پی افزایش سفر‌ها هستند.

ثبت ۲۹ مورد کرونای جهش یافته در یک استان/ نگران افزایش ابتلا به کرونای انگلیسی با افزایش سفر‌ها هستیم

سعید نمکی در مراسم ارتباط نوروزی رییس جمهور با مراکز درمانی و مرکز EOC سازمان اورژانس کشور، اظهار کرد: امسال اورژانس کشور طرح سلامت نوروزی خوبی ارائه داده است و حدود ۶۰۰ هزار نفر از نیرو‌های بهداشتی در خدمت مردم هستند.

او ادامه داد: از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۸۲۲ هزار نفر به ما مراجعه کرده اند که ۱۹ هزار و۶۰۶ مورد جراحی در اورژانس کشور انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همکاران ما نگران افزایش موارد ابتلا به کرونای جهش‌یافته در پی افزایش سفر‌ها هستند. در شب گذشته از یکی از استان‌ها ۴۹ نمونه تست کرونا دریافت کردم که متأسفانه ۲۹ مورد آن نمونه جهش یافته کرونا بود که این موضوع ایجاب می‌کند هموطنان از سفر پرهیز کنند.

نمکی گفت: ۱۹ هزار و ۶۰۶ مورد جراحی اورژانسی و ۵۶ هزار و ۴۰۰ مورد جراحی غیر اورژانسی و الکتیو، همکاران ما در اورژانس انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: اورژانس ما در حال حاضر ۴۸ بالگرد و ۱۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس دارد و همچنین سه هزار و ۳۰۰ پایگاه ثابت و حدود سه هزار پایگاه سیار دارد. این سومین نوروز است که همکاران ما در کنار خانواده‌هایشان نیستند. نیرو‌های اورژانس در دو سال قبل به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین چه در داخل کشور و چه در عراق خدمات ارائه دادند.

تولید اتوبوس آمبولانس در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: برای اولین بار توانستیم در کشور علی‌رغم تمام تحریم‌ها، اتوبوس آمبولانس را که پیش از این وارد می‌کردیم، تولید کنیم. یکی از نقد‌های اورژانس ما نبود تکنسین‌های اورژانس خانم بود که با تقویت این مجموعه تعداد قابل توجهی خانم به این مجموعه اضافه شدند تا بانوان بتوانند در شرایط اورژانسی خدماتی را از سوی تکنسین‌های خانم بگیرند.

او ادامه داد: ۲۳۲ هزار بازدید از شرایط بهداشتی محیطی انجام شده است و همچنین طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج آماده به خدمت است.

نمکی تاکید کرد: ضمن آماده باش تمام اورژانس برای کرونا، همکاران ما برای دیگر موارد غیر کرونایی هم آماده‌اند. شماره ۲۴۷ برای سکته قلبی و ۷۲۴ برای سکته مغزی اعلام شده است که در همین چند روز گذشته، چند صد نفر از هموطنان با تماس با این شماره‌ها، توانستند از این عارضه جان سالم به در ببرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    جناب وزیر شما که حرف شما را قبول ندارد مگر این مقام چه ارزشی دارد که استفا نمیدهی وکنارگیری نمیکنی تا شاید حرف گوش کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها