ویترین‌های خالی قطب تولید مرغ در خراسان جنوبی/ وعده تأمین مرغ از امروز

۲ روز است مردم خراسان جنوبی در قطب تولید گوشت سفید، در به در به دنبال مرغ هستند که مدیران مربوطه وعده دادند که این مشکل از امروز ۳ فروردین ماه برطرف می‌شود.

ویترین‌های خالی قطب تولید مرغ در خراسان جنوبی/ وعده تأمین مرغ از امروز

از همان ماه های ابتدای سال گذشته بود که در یک چشم بر هم زدنی قیمت مرغ به یک باره افزایش یافت.

در مرحله ای دیگر مرغ ها خود را از پشت ویترین مغازه ها مخفی کرده بودند و مردم در به در به دنبال مرغ از این مغازه به آن مغازه می رفتند؛ سال 99 بازار مرغ و تخم مرغ در حالی بالا و پایین های زیادی برای مردم در استان به راه انداخته بود،که خراسان جنوبی یکی از استان های صادر کننده مرغ و به نوعی قطب تولید است.

حال در سال جدید هم گویا دوباره باید شاهد بازی تکراری مرغ باشیم، آری حکایت کمبود مرغ در این استان، قصه جدیدی نیست، بلکه روایتی دنباله دار است که از مدت ها پیش به صورت دوره ای و دنباله دار تکرار می شود و این درحالی است که در استانی مانند خراسان جنوبی که قطب تولید این کالای ضروری است هیچ توجیهی برای کمبود قابل قبول نیست اما باز هم ریشه یابی این موضوع به دلایل مختلفی بر می گردد.

همیشه در آستانه نوروز برخی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به یک باره دچار کمبود و یا بازار با یک شوک قیمتی مواجه می شود، اما حکایت امروز ما نایابی مرغ گرم است، آن طور که این روزها مردم در به در از این مغازه به آن مغازه به دنبال یافتن مرغ هستند و اگر شانس و اقبال با آنها یار باشد و مغازه ای باز باشد باز هم با قفسه خالی از مرغ مواجه می شوند.

آن طور که مشاهدات میدانی خبرنگارما در بیرجند نشان می دهد 2 روز است مردم در بیشتر نقاط خراسان جنوبی به دنبال یافتن مرغ گرم هستند، آن گونه که یکی از شهروندان بیرجندی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند می گوید: تا 30 اسفندماه مرغ گرم در مراکز عرضه یافت می شد، اما حال دو روز است که خبری از مرغ گرم نیست و در این دو روز گذشته بیشتر مغازه های سطح شهر بیرجند را رفته ام یا بیشتر شان تعطیل هستند و یا قفسه آنها خالی از مرغ است.

دیگر شهروند هم معتقد است حتی مراکز عرضه مستقیم هم تعطیل هستند و این در حالی است که مدیران مربوطه باید به گونه ای برنامه ریزی می‌کردند که در این روزها که مردم برای خرید این قلم مراجعه می‌کنند مراکز به صورت کشیک باز بوده و مرغ موجود باشد.

وی ادامه داد: این نایابی‌ها در حالی‌ست که در فضای مجازی شاهد خروج مرغ از خارج استان هستیم و این نشان می‌دهد که باید نظارت ها افزایش یابد.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز گفت: 2 روزی است مرغ، ستاره سهیل شده و از این مغازه به آن مغازه می رویم اما یا با درب های بسته مواجه ایم یا هم خبری از مرغ نیست.

وی ادامه داد: بعد از 2 روز که بیشتر مغازه های بیرجند را رفتم تنها یکی از مراکز عرضه را یافتم که باز بود اما آنجا هم خبری از مرغ گرم نبود و تنها ران و سینه موجود بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن تایید نایابی مرغ در دو روز گذشته گفت: در دو روز گذشته به علت تعطیلات، کشتارگاه های ما هم تعطیل بودند، اما برای رفع دغدغه مردم کار کشتارگاه ها از روز سه شنبه آغاز و از امروز مشکل کمبود مرغ گرم برطرف می شود.

بی‌کس با بیان اینکه نگرانی بابت کمبود وجود ندارد چرا که به اندازه نیاز استان حتی بیشتر هم تولید داریم افزود: از روز سه شنبه مردم شاهد کمبود مرغ نخواهند بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر خروج مرغ از استان گفت: متاسفانه گاهی خبرها مبنی بر خروج مرغ از استان حتی با خودروی سواری به دستمان می رسد،که تا کنون در این موارد جلسات مختلفی برگزار کردیم، هرچند نه تنها برای مرغ، بلکه هر کالای دیگری که قیمت آن در استان مناسب اما در استان های همجوار بالاتر باشد، کشش برای خروج آن وجود دارد.

وی تاکید کرد: اما برنامه داریم تا به این موارد سامان دهیم و بعد از برطرف کردن نیاز استان، به صورت مجوز دار مرغ خارج شود.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها