جهانگیری: حذف گوشت از سفره مردم تعبیر غلطی است

معاون اول رئیس‌جمهور تولید خدمت را از اقدامات ارزشمند برشمرد و گفت: وقتی موضوع حمایت از تولید مطرح می‌شود هم تولید کالا و هم تولید خدمت مدنظر است.

جهانگیری: حذف گوشت از سفره مردم تعبیر غلطی است

اسحاق جهانگیری عصر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع شیر و گوشت احسان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید شاکله و زیربنای اقتصاد هر کشور است اظهار داشت: اقتصاد کشور زمانی می‌تواند شکوفا شود که تولید رونق داشته و شکوفا شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور‌های پیشرفته سهم خدمات در تولید ناخالص داخلی بالاتر از سهم تولید است افزود: حتی در کشور ما نیز سهم خدمات در تولید ناخالص داخلی و در اشتغال‌زایی بیش از ۵۰ درصد است و خدماتی که حول تولید شکل می‌گیرد خدماتی مهم و مؤثر هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور تولید خدمت را از اقدامات ارزشمند برشمرد و گفت: وقتی موضوع حمایت از تولید مطرح می‌شود هم تولید کالا و هم تولید خدمت مدنظر است و خدماتی نظیر بهداشت و درمان و خدمات نظام بانکی خدمات مهمی هستند که به رونق تولید کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: کشاورزی و دامپروری از ضروری‌ترین واصلی‌ترین رشته‌های تولیدی است چراکه تأمین‌کننده نیاز‌های اصلی کشور و به‌خصوص امنیت غذایی هستند و تأمین غذای ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران از مهم‌ترین واصلی‌ترین کار‌ها در بخش تولید است.

جهانگیری با یادآوری اینکه خوشبختانه در بخش کشاورزی و به‌خصوص دامداری صنعتی توفیقات بسیار خوبی در کشور داشته‌ایم تصریح کرد: امروز تولیدکنندگانی در دامپروری‌های کشور فعالیت دارند که از توان فنی و تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار هستند و لازم است به اطلاع مردم رسانده شود که در دامپروری‌هایی نظیر این دامپروری که امروز مورد بازدید قرار گرفت روش‌هایی که برای شیردوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد جزو شیوه‌های مدرنی است که در کشور‌های پیشرفته دنیا استفاده می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: دامداری‌های صنعتی و مدرن در کشور بیش از یازده میلیون تن شیر تولید می‌کنند که بیش از ۸ میلیون تن آن در اختیار کارخانجات تولید لبنیات قرار می‌گیرد و بیش از یک میلیون تن از لبنیات تولیدی کشور نیز به خارج صادر می‌شود.

جهانگیری بازدید امروز خود از واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی را در راستای جهت‌گیری دولت در سال ۱۴۰۰ توصیف کرد و گفت: حمایت از تولید همواره جزو اصلی‌ترین سیاست‌های دولت بوده است چراکه توسعه اقتصادی، اشتغال و رفاه مردم جز از طریق تولید امکان‌پذیر نیست.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» تأکید کرد: قوای سه‌گانه و نهاد‌های حاکمیتی باید تلاش کنند مقرراتی وضع نمایند که در راستای حمایت از تولید و رفع موانع باشد.

جهانگیری با بیان اینکه ظرفیت تولید گوشت و شیر کشور بیش از نیاز داخلی است و بخشی از آن صادر می‌شود خاطرنشان کرد: میزان گوشتی که در دامداری‌های صنعتی و یا با روش‌های سنتی تولید می‌شود به حدی است که می‌تواند نیاز‌های داخلی کشور را تأمین کند. در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز در داخل کشور تولید و مصرف می‌شود و اینکه گاهی برخی افراد تعابیر نامناسبی به کار می‌برند که گوشت از سفره مردم حذف‌شده تعبیر غلطی است چراکه میزان تولید گوشت در کشور نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • جان به لب.
    0

    تعبیر نیست .تغییری هست که دست اورد دولت شماست ..نمیدونم با چه رویی دارید حرف میزنید .اگه یخورده. غیرت.شرف.تعصب و عرضه داشتید .باید خودتونو از درختان جنگلهای شمال حلق آویز میکردید....

    نظرات شما -
    • غیر قابل نشر
      0

      همه آنچه شمردید باضافه چند تای دیگه را پیش از قبول مسولیت باید چال کنند تا وارد دایره شوند

  • محمد
    0

    نه حذف کن مشگلی نیست

  • مهری
    0

    عجب روی داری جناب آقای جهانگیری شما دوباره حرف بی ربط زدید تاکی میخواهید به مردم دروغ تحویل بدید من خانواده مبشناسم که ماهی یکبار هم نمیتوانن گوشت بخرن وقتی پول ندارن چطور گوشت بخره کسیکه کارگر یک روز کار هست یکروز نیست اون بدبخت چکار لکن شما مسعولین نفس تون از جای گرم میاد بله فریزر پر از گوشت و مرغ و بقیه موادفکر اونهایکه ندارن نمیکنین مردم ندارن گرون نمیتوانن بخرن

  • ایرانی
    0

    اینجا ایرانه همه چیز عالیه ما خوشحالیم!!!!!! آقا نگید مگه ما خارج زندگی میکنیم،مرغ نیست،میوه گرون،گوشت رویا،روغن نابود،پول ناموجود،حقوق صفر،معشیت توهم،حداقلش بجای حق به جانب صحبت کردن یه عذرخواهی کنید به شعورمون دیگه توهین نکنید

  • ایرانی
    0

    آقای جهانگیری! آره گوشت از سر سفره های مرفهین بی درد و ثروتمندان حذف نشده وگرنه قشر ضعیف جامعه خیلی وقته با انواع گوشت ها نوبتی خداحافظی کردن

  • وطن
    0

    چه غلطی ؟ چراهمه چی انکار می کنید؟با این قیمتها کی می تونه بخره جز شماها وامثال شماها حتما مردم عادی از نظر شما حساب نیستن

  • جمعه
    0

    منظور جناب جهانگیری از مردم،حضرات دور و برش هست.پینیکیو بیا داخل جامعه تا ببینی من بازنشسته توانا خرید گوشت قرمز را ندارم.

  • کرمانی
    0

    جناب جهانگیری معاون محترم حرف شما درست با این همه گرونی با کدوم پول ریال تومان دلار مثل اینکه جناب عالی خرید نرفتید ی بار هم شده مثل ی کارگر و کارمند ی مقدار پول بزار تو جیب مبارک برو چند قلم جنس بگیر اگر تونستی ی خرید بکنی وته جیبت ریالی باقی بمونه نفرمائید جناب معاون والله نمیشه حتی اسکلت گوشت و مرغ را هم نمیشه خرید با این گرونی ها یا حق ،

  • ناشناس
    0

    تعبیر نیست متاسفانه تحمیل غلطی است

  • وطن
    0

    این حرف نشانه این هست که مشکل ودرد مردم را نمی فهمندهمه چی را انکار می کنند

  • محمد
    0

    جناب جهانگیری چرا تعبیر غلطی هست والله به این ماه عزیز قسم ماه شعبانه سه سال میشود نیم کیلو گوشت جرأت نکردم بخرم چون پولی ندارم علتش را هم عرض میکنم سه ساله افتادم دنبال از کارافتادگیم با ۵۰ سال سن بالای ۲۰ سال سابقه بیمه آیا ما انسان نیستیم علف نمیتوانیم بخوریم، مسلمان فقط دور بر خودتان را نبینید یا علی ، ممنون از خبر فوری،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها