"خشونت" ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه است

"خشونت" ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه است

به گزارش خبرگزاری تسنیم محسن بیگلری امشب در همایش علمی، آموزشی نفی خشونت علیه زنان و مردان که با حضور اقشار مختلف مردم در سالن صنعتگران شهرستان بانه برگزار شد، اظهار داشت: خشونت که ریشه بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی است باید راه‌های نفی آن در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در جامعه گفت: آموزش و پرورش بعنوان یک نهاد تربیتی و آموزشی نقش بسیار مهمی در ترویج و فرهنگ‌سازی عادات اجتماعی صحیح دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری این همایش تصریح کرد: برگزاری این همایش‌ها نقش به سزایی در فرهنگ‌سازی، آموزش و کاهش خشونت در بین زنان و مردان دارد و لازم است که تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های آسیب‌های اجتماعی باید خروجی داشته باشد، گفت: این همایش‌ها با شناسایی به موقع و درست آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در دراز مدت نتیجه خود را نشان می‌دهد.

بیگلری آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی را بستر توسعه دانست و افزود: گفت: هزینه کردن در آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است چرا که هر تعداد افراد متعهد و متخصص تربیت کنیم به همان اندازه در آینده از میزان جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیز کاسته می‌شود.

وی با اشاره به نقش بانوان در سالم‌سازی جامعه اظهار کرد: نقش زنان در تربیت فرزندان پر رنگ‌تر از مردان است و بر اساس تحقیقات انجام شده فرزندانی که مادرشان را از دست می‌دهند بیشتر در معرض تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و این موضوع نقش مهم مادران را در تربیت نسلی پویا و سالم روشن می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس با اشاره به اینکه کودکان امروز آینده‌سازان فردا گفت: در جمع خانواده‌هایی که خشونت بر علیه زنان رایج است قطعا در ذهن و آینده آن کودک تاثیر خواهد گذاشت و اثرات منفی آن در آینده خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: مراکز مشاوره نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و نیاز است که در این راستا بیشتر فرهنگ سازی شود و معلمان باید در مدارس تاثیر این مراکز را برای دانش‌آموزان شفاف سازی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس خاطر نشان کرد: موضوع "طلاق و تصادف" از مهم‌ترین معضلات اجتماعی کنونی بوده و نیاز است که در این راستا آسیب‌شناسی انجام و همایش‌های مرتبط نیز برگزار شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها