ماموستا صالح‌زاده: "خشونت" در قاموس اسلام هیچ معنا و مفهومی ندارد

ماموستا صالح‌زاده: "خشونت" در قاموس اسلام هیچ معنا و مفهومی ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم ماموستا عبدالرحمن صالح‌زاده امشب در همایش علمی، آموزشی نفی خشونت علیه زنان و مردان که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس و اقشار مختلف مردم در سالن صنعتگران شهرستان بانه برگزار شد، با انتقاد از گسترش خشونت در دنیای امروزی اظهار داشت: متاسفانه امروزه ترویج خشونت جان انسان‌های زیادی را گرفته و باعث آوارگی و بی‌خانمان شدن صدها هزار انسان در جهان به ویژه منطقه خاورمیانه شده است.

وی نعمت زندگی و حیات را از مهم‌ترین نعمت‌های خدادی به انسان عنوان کرد و گفت: هیچ فردی حق ندارد این نعمت خدادای را از انسان سلب کند.

ماموستا صالح زاده همچنین به خشونت در خانواده ها و بین اعضای خانواده نیز اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از خانواده ها نیز درگیر این موضوع هستند.

امام جمعه "بویین" بانه تصریح کرد: اگر خشونت در خانواده‌ها کنترل و درمان نشود عواقب بدی به دنبال دارد و طلاق، خودکشی، ازدواج زودهنگام دختران و پسران و فرار از کانون گرم خانواده از مهم‌ترین عواقب آن است.

وی با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی و تعالیم اسلام با خشونت علیه زنان و سایر افراد جامعه کاملاً مخالف است گفت: رفتار و کردار حضرت رسول اکرم(ص) با زنان و همسران خود بهترین الگوست و همه ما باید از آن درس بگیریم.

ماموستا صالح‌زاده با اشاره به اینکه دیدگاه اسلام به زنان یک دیدگاه همراه با تکریم و احترام است افزود: غربی‌ها دیدگاهشان نسبت به زنان تبلیغی و ابزاری است.

وی با اشاره به انواع خشونت اظهار کرد: ریشه همه خشونت‌ها ناشی از عدم پای بندی به اخلاق و آموزه‌های دینی است و اسلام به شدت مردان را به رعایت احترام و حقوق زنان سفارش کرده است.

امام جمعه "بویین" بانه با بیان اینکه خشونت مادر و ریشه همه فسادها است گفت: در قاموس اسلام خشونت هیچ معنا و مفهومی ندارد و دین اسلام نقش مهمی در کنترل افراد دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها