معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

واحدهای خالی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول مالیات می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خانوارهایی که بیش از دو واحد مسکونی (یکی در شهر محل سکونت و دیگری در شهر و روستایی غیر از محل سکونت) داشته باشند و بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد مشمول مالیات می‌شود.

واحدهای خالی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول مالیات می‌شوند

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان در خصوص الزام مالکان و سرپرستان خانوار به ثبت انواع مالکیت در سامانه املاک و اسکان به نشانی http://amlak.mrud.ir و دریافت مالیات از خانه‌های خالی، گفت: سرپرستان خانوار اعم از مالک و مستأجر از ۱۹ فروردین به مدت ۲ ماه ملزم به ثبت انواع مالکیت در سامانه املاک و اسکان، هستند.

وی در خصوص خانه‌های خالی و دریافت مالیات از آنها بر اساس قانون مالیات، توضیح داد: اطلاعاتی که سرپرستان خانوار در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌کنند به این شکل قابل‌قبول است و مشمول مالیات نمی‌شود که سرپرست خانوار مالک یک واحد در شهر محل سکونت و یک واحد نیز در شهر و یا روستایی غیر از شهر محل سکونت خود باشد.

محمودزاده افزود: خانوارهایی که بیش از دو واحد مسکونی (یکی در شهر محل سکونت و دیگری در شهر و روستایی غیر از محل سکونت) داشته باشند و بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد مشمول مالیات می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، جریمه مالیات بر خانه‌های خالی برای اشخاص حقیقی در سال اول ۶ برابر ارزش اجاره واحد، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر است. برای اشخاص حقوقی واحدهای خالی در سال نخست ۱۲ برابر، سال دوم ۲۴ برابر و سال سوم ۳۶ برابر می‌شود.

منبع: مهر

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بر همه کستان لعنت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها