عرضه مرغ به‌صورت بسته‌بندی در چهارمحال و بختیاری محدود و ممنوع شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا اطلاع ثانوی عرضه مرغ به‌صورت بسته‌بندی محدود و ممنوع شود، این تصمیم برای کنترل قیمت و آرامش بازار اتخاذ شده است.

عرضه مرغ به‌صورت بسته‌بندی در چهارمحال و بختیاری محدود و ممنوع شد

الله‌کرم نصیری در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسه ناهماهنگی‌ها در سطح وزارتخانه‌ها بررسی شد و نشان داد که این مسائل قبل حل خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید ستاد تنظیم بازار استان از گذشته فعال‌تر باشد، افزود: این ستاد در سطح شهرستان‌ها نیز فعال شود، بازرسی از بازار از ۲۸ اسفندماه در استان تشدید شد که برخی از دستگاه‌های نظارتی همکاری خوبی داشتند و برخی نیز در این موضوع کم‌کار بودند، این دستگاه‌ها باید نسبت به گذشته حضورشان در بازار پررنگ‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته حدود ۱۵۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری کشتار شده است، تصریح کرد: این میزان مازاد بر نیاز خانوارهای استان است و نباید به‌هیچ عنوان کمبودی بابت این کالا در استان وجود داشته باشد، اما به‌علت کمبود مرغ در استان مجاور بخشی از این مرغ خارج می‌شود که باید جلوی انحراف در توزیع گرفته شود.

نصیری تاکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری به سرعت پرونده‌های تخلفاتی از جمله احتکار، گران‌فروشی، توزیع خارج از شبکه و ... در حوزه مرغ را تعیین تکلیف و نتیجه را اعلام کند، همچنین با متخلفان برابر قانون برخود شود، تخلفات فروشگاه‌های عرضه مرغ نیز قابل بخشش نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دو میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده و ۳۵۰ هزار تن مرغ نیز آماده کشتار است، برای جلوگیری از انحراف این محصول در بازار باید راستی‌آزمایی از تولید تا کشتار در دستور کار قرار بگیرد، همچنین یک برنامه زمانبندی برای کشتار مرغ تا ۱۵ اردیبهشت آماده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغ در دو نوبت صبح و عصر در بازار توزیع می‌شود، یادآور شد: تا اطلاع ثانوی عرضه مرغ به‌صورت بسته‌بندی محدود و ممنوع شود، این تصمیم برای کنترل قیمت و آرامش بازار اتخاذ شده است، زیرا بسیاری از دهک‌های خانواری توان خرید مرغ بسته‌بندی شده را ندارند.

نصیری افزود: در حال حاضر مرغ گرم به وفور در بازار وجود دارد، بنابراین از توزیع مرغ منجمد خودداری شود و مرغ‌های منجمد در صورت داشتن تاریخ انقضا برای شرایط حساس و ماه مبارک رمضان ذخیره‌سازی شوند، همچنین تدابیر لازم برای تامین کالای اساسی در ماه مبارک رمضان باید اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص توزیع میوه شب عید، گفت: کمتر از ۹۰ تن از میوه شب عید تاکنون به فروش نرسیده است، تدابیری اندیشیده شود تا این میزان با قیمت یارانه‌ای و کمتر از نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام ستاد تنظیم بازار کشور ذخایر استراتژیک برخی از کالاها در چهارمحال و بختیاری پایین است، عنوان کرد: در اسرع وقت باید تدابیر لازم برای ورود و تامین این کالاها به استان انجام شود.

نصیری در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود روغن در بازار چهارمحال و بختیاری مواجه هستیم، عنوان کرد: کارخانه نهان گل در حال حاضر تولید روغن را متوقف کرده است، این موضوع در این شرایط به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و باید با این کارخانه برخورد لازم صورت بگیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها