سازمان ملل متحد:

کره شمالی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه تسلیحاتی خود، سرقت کرده است

سازمان ملل در گزارشی آورد که کره شمالی به صورت آشکار قطعنامه‌های سال گذشته میلادی شورای امنیت را با سرقت بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های مجازی به منظور پشتیبانی از توسعه تسلیحات کشتار جمعی خود نقض کرده است.

کره شمالی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه تسلیحاتی خود، سرقت کرده است

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، بر اساس گزارش کارشناسان کمیته‌ای از شورای امنیت سازمان ملل در امور تحریم‌های کره شمالی، این کشور همچنان به واردات غیرقانونی نفت آن هم بیش از حد مجازی که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت اجازه دارد، ادامه داده است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: این کمیته به ارزیابی این مساله ادامه داد که عاملان سایبری مرتبط با حزب حاکم کره شمالی به عملیات علیه نهادهای مالی و نهادهای ارز دیجیتالی در سال گذشته میلادی به منظور افزودن به درآمدها برای پشتیبانی از تولید تسلیحات کشتار جمعی و برنامه موشک‌های بالستیکی ادامه دادند.

در این گزارش آمده که یکی از کشورهای عضو سازمان ملل تخمین زده که ارزش دارایی‌های مجازی سرقت شده از سوی کره شمالی بین ۲۰۱۹ و نوامبر ۲۰۲۰، ۳۱۶.۴ میلیون دلار می‌تواند باشد.

این کمیته از کارشناسان سازمان ملل همچنین گفته‌اند، برخی از فعالیت‌های خرابکارانه سایبری از سوی کره شمالی تحت فرمان "اداره کل شناسایی"، آژانس اطلاعاتی ارتش کره شمالی انجام شده است.

در این گزارش همچنین ذکر شده است: در اوت ۲۰۲۰، آمریکا یک گروه تهدید سایبری جدید به نام " BeagleBoy" را شناسایی کرد که از عوامل این اداره بودند و احتمالا از ۲۰۱۴ فعالیت دارند و در سرقت بزرگ ۲۰۱۶ از بانک بنگلادش دست داشتند که باعث شد تا این گروه در هشدار تهدید امنیت سایبری قرار گیرد. همچنین آمریکا مظنون است که این گروه تهدید سایبری از سوی کره شمالی تلاش کرده تا از ۲۰۱۵ قریب به دو میلیارد دلار سرقت کند.

این گروه از کارشناسان همچنین به این مساله اشاره دارد که کره شمالی سقف ۵۰۰ هزار بشکه نفت در سال را که از سوی شورای امنیت وضع شده، نقض می‌کند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: کره شمالی همچنان به تولید و آزمایش تسلیحات کشتار جمعی، تولید مواد شکاف پذیر، تاسیسات اتمی و ارتقای زیرساخت‌های موشک بالستیک خود ادامه می‌دهد. این کشور به دنبال مواد و فناوری برای این برنامه‌هایش از خارج از کشور است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها