صف مرغ در همدان کم شده/ توزیع روزانه ۲ برابر نیاز مردم

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه صف مرغ در همدان کم شده است، گفت: روزانه دو برابر نیاز مردم استان مرغ توزیع شده است و ایام پرمصرف را پشت سر گذاشتیم.

صف مرغ در همدان کم شده/ توزیع روزانه ۲ برابر نیاز مردم

آقایار فراشی با اشاره به اینکه مرغ کالای پروتئینی جایگزین گوشت شده است، اظهار کرد: علت افزایش تقاضا برای مرغ گران بودن قیمت گوشت قرمز است اما با این وجود توزیع مرغ در استان بیش از نیاز بوده است.

وی با تأکید بر اینکه میزان نیاز روزانه استان همدان به مرغ بین ۸۰ تا ۱۲۰ تن است، خاطرنشان کرد: در برخی روزها در همدان ۱۸۰ تن مرغ توزیع شده و توزیع قابل توجه بوده است.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه تأمین و تولید مرغ بر عهده جهادکشاورزی است، بیان کرد: در حال حاضر در استان کمبود مرغ نداریم اما تقاضا بیش از حد بالا رفته است.

وی درباره سهمیه بندی توزیع مرغ در بین فروشگاه‌ها مطرح کرد: تقسیم بندی مرغ توسط اتحادیه‌ انجام می‌شود که در حال حاضر تمام مرغ فروشی‌ها را پوشش می‌دهند.

فراشی درباره خروج مرغ از استان نیز یادآور شد: مرغ‌هایی که از استان خارج می‌شود، مازاد بر نیاز است و در داخل به اندازه نیاز تأمین می‌شود و هیچ کمبودی در زمینه مرغ نداریم.

وی درباره توزیع مرغ منجمد خاطرنشان کرد: در صورت نیاز بازار ممکن است مرغ منجمد توزیع شود اما هم اکنون مرغ به میزان کافی وجود دارد و شاید در ماه مبارک رمضان توزیع صورت بگیرد.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره توزیع روغن نیز اظهار کرد: وضعیت روغن در بازار همدان به زودی ایده‌آل می‌شود و در حال حاضر صفی برای روغن نداریم. نیاز روزانه استان به روغن ۱۰۰ تن در روز است که به راحتی تأمین می‌شود و در هیچ شهرستانی کمبود روغن نداریم.

وی با بیان اینکه ۷۰ تن از روغن مورد نیاز استان در داخل و مابقی از خارج از استان تأمین می‌شود، گفت: مشکل روغن جامد به علت افزایش قیمت حلب بوده که حل و فصل شد و در حال حاضر تولید و توزیع روغن جامد بهتر شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها