ارائه خدمات درمانی مطلوب با «اینترنت پلاس» در مناطق دورافتاده چین

هنگامی که «جو چیون دی» 80 ساله در حیاط خانه خود در یکی از دهکده‌های شهرستان «یانگ شان» استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین نشسته و از گرمای بهاری لذت می‌برد، پسرش «زنگ سی» به یاد اتفاقی در ژانویه سال گذشته افتاد.

ارائه خدمات درمانی مطلوب با «اینترنت پلاس» در مناطق دورافتاده چین

زنگ سی گفت: آن روز هوا سرد بود و مادرم پس از بلند شدن احساس سرگیجه کرد و تقریبا بیهوش شد. خوشبختانه، دکتر «هوانگ سو ئیینگ» به موقع رسید و بلافاصله فشار خون مادرم را کنترل کرد و سپس از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه به نام «دکتر هوشمند» با یک متخصص از بیمارستان دوم استان «گوانگ دونگ» تماس گرفته و سریعا نسخه صادر شد.

زنگ سی گفت فشار خون مادرش مهار شده و شرایط فیزیکی خوبی دارد.

کوه ها، شهرستان یانگ شان را احاطه کرده و ساکنان بسیاری از روستاهایش برای مراجعه به پزشک مجبور بودند مسافت زیادی را طی کنند.

اما در سال های اخیر، به لطف توسعه خدمات بهداشتی توسعه داده شده به روش «اینترنت پلاس»، ساکنان روستاهای این شهرستان نیز از خدمات درمانی با کیفیت بالا برخوردار شده اند.

الگوی «اینترنت پلاس» نیز به پزشکان روستاهای این شهرستان اطمینان بیشتری بخشیده است.

هوانگ با اشاره به کیف دستی خود گفت: «در این کیف دستی یک ست کامل تجهیزات هوش مصنوعی است وجود دارد که استانداری در اختیار پزشکان روستا قرار داده است. این تجیهیزات شامل مانیتور ECG و گلوکومتر است که بسیار پیشرفته تر از فشار سنج و دماسنج سنتی معمولی عمل می کند.»

استانداری گوانگ دونگ در سال 2019 این کیف تجهیزات پزشکی را در اختیار پزشکان روستا در 2277 روستای استان قرار داده است.

دکتر هوانگ گفت همه تجهیزات درمانی در این کیف دستی به اینترنت متصل است و همه داده ها و تصاویر اخذ شده با این تجهیزات به بیمارستان های شهرها به طور همزمان ارسال می شود.

با توسعه جاده ها برای این شهرستان و تکمیل شبکه اینترنت در آن، مراکز درمانی روستاهای شهرستان شلوغ تر شده است. البته، این مراکز درمانی نه تنها به عنوان محلی برای درمان بیماری های اهالی روستا از آن استفاده می شود، بلکه به سکویی ایده آل برای تقویت مهارت های پزشکان روستایی تبدیل شده است. همه این پیشرفت ها مدیون ترویج الگوی «اینترنت پلاس» ارزیابی می شود.

منبع: سی آر آی

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    چقدر خبر از اربابمون(چین) زیاد شده

  • ناشناس
    0

    خوش به حالشون .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها