از آقای گل فوتبال جهان تا لژیونر ایران؛ ستاره‌هایی که خِفت می شوند!

در سال های اخیر مواردی رخ داده که ستاره و چهره های مطرح ورزشی مورد حمله سارقان قرار گرفتند و اموالشان به سرقت رفته است.

از آقای گل فوتبال جهان تا لژیونر ایران؛ ستاره‌هایی که خِفت می شوند!

چهره های مطرح و سلبریتی ها که عموما از قشر پولدار جامعه محسوب می شوند؛ در تمام دنیا گزینه مورد علاقه سارقان هستند چرا که این دزدان مطمئنند دست خالی از پیش آن ها برنمی گردند!

در سال های اخیر دستبرد به اموال چهره های مطرح در ایران نیز افزایش پیدا کرده؛ هرچند که هنوز با میانگین عموم جامعه اختلاف زیادی دارد.

هافبک پدیده و جراحت شدید به خاطر یک گوشی!

در چند روز گذشته یکی از ناراحت کننده ترین اخبار و تصاویر مربوط به خفت گیری از سینا زامهران بازیکن تیم فوتبال پدیده بود که سارقان برای ربودن گوشی تلفن همراه او آسیب بدنی زیادی به زامهران زند و دست او نیز به شدت آسیب دید.

زامهران پس از امضای قرارداد و در راه بازگشت از تمرین پدیده مورد حمله سارقان قرار گرفت و علی‌رغم آن‌که مقاومتی مقابل آن ها نداشت و گوشی خود را به آن‌ها داد، به شدت مجروح شد. زامهران درباره این اتفاق گفت: می‌خواستم پیاده شوم و به خانه بروم، در را که باز کردم دو نفر من را روی صندلی هل دادند و این اتفاقات که می‌دانید رخ داد. من قبلش با امین قاسمی نژاد رفتم شام بخورم، او را بردم خانه شان و برگشتم خانه خودمان که متاسفانه این اتفاق رخ داد. با قمه زدند روی پا و شانه ام. یکی گفت گوشی ات را بنداز که انداختم و پرت کردم سمتشان و گفتم نزنید اما زدند. نقاب نداشتند و من چهره شان را یادم است.

از آقای گل فوتبال جهان تا لژیونر ایران؛ ستاره‌هایی که خِفت می شوند!

علی دایی و سارقی که او را نشناخت!

البته یکی از پرسروصداترین خفت گیری های اخیر چهره های ورزشی حمله سارقان برای دزدیدن گردنبند علی دایی بود. دوربین های مداربسته کاملا صحنه درگیری را شکار کرده بودند و در نهایت یکی از این سارقان دستگیر هم شد. این اتفاق آبان 99 در خیابان جلوی دفتر علی دایی و در حضور دخترش رخ داد. سارقان بعد از زمین زدن دایی گردنبند او را دزدیدند و رفتند.

یکی از مهاجمان به علی دایی اظهارنظر عجیبی انجام داد و گفت: داشتیم از آنجا رد می‌شدیم و به‌دنبال سوژه‌ای می‌گشتیم که از او سرقت کنیم. درست در همان لحظه علی دایی از ساختمانی بیرون آمد. من او را نشناختم، خیلی مواد کشیده بودم و حالت عادی نداشتم. همدستم برق طلای گردنبند او را که دید وسوسه شد تا سرقت کند. جلوتر که رفتم با خودم گفتم چقدر شبیه آقای دایی است. اما چون این روزها بدل افراد مشهور زیاده شده با خودم گفتم نه حتما بدل آقای دایی است. حتی همدستم که سرقت را انجام داد، وقتی ترک موتورم نشست گفت که «فکر کنم علی دایی بود.»، اما من گفتم حتما شبیه‌اش است.

از آقای گل فوتبال جهان تا لژیونر ایران؛ ستاره‌هایی که خِفت می شوند!

اتفاق مشابه برای بازیکن پرسپولیس

بعد از این اتفاق سیامک نعمتی بازیکن پرسپولیس هم از تجربه خود در این باره صحبت کرد. او اعلام کرد حدود 10 روز قبل از وقوع این حادثه برای علی دایی او هم مورد هجوم سارقان قرار گرفته است.

نکته جالب توجه این است که چهارسال پیش هم در حالی که منشا و نعمتی در اهواز سر تمرین بودند، وسایلشان در اتاق هتل به سرقت رفت.

سرقت از بازیکن سومقاییت در تونل توحید

مهدی شریفی نیز که در حال حاضر در سومقاییت آذربایجان بازی می کند، یک بار در تونل توحید مورد هجوم دو موتورسوار قرار گرفت که آن ها بعد از آسیب زدن به بینی و صورت او، کیف، وسایل شخصی و موبایل شریفی را به سرقت بردند.

از آقای گل فوتبال جهان تا لژیونر ایران؛ ستاره‌هایی که خِفت می شوند!

نمونه های مشابه غیر وطنی!

دو سال پیش هم چنین اتفاقی برای اوزیل و کولاسیناچ دو همبازی در تیم آرسنال رخ داد. تصاویر ضبط شده نشان داد که کولاسیناچ که همراه اوزیل بود، علی رغم مسلح بودن سارقان به چاقو با آن ها درگیر می‌شود و به ناچار پا به فرار می‌گذارند. سپس به تعقیب آن ها می‌پردازند تا اینکه به رستورانی در گلدرز گرین رفته و درخواست کمک می‌کنند.

حدود یک سال پیش نیز دله الی هافبک مطرح انگلیسی تیم فوتبال تاتنهام در خانه اش مورد هجوم سارقان قرار گرفت و با چاقو زخمی شد. دو سارق به خانه دله الی وارد شدند که درگیری او با سارقان به زخمی شدن علی از ناحیه صورت انجامید اما جراحت او جدی نبود. با این حال درگیری فیزیکی او و برادرش با سارقان فایده نداشت و سارقان با دزدیدن جواهرات و ساعت گرانقیمت نامزد او، فرار کردند.

فرتونگن دیگر بازیکن تاتنهام نیز زمانی که همراه تیمش برای بازی در لیگ قهرمانان اروپا در آلمان بود، مورد هجوم سارقان قرار گرفت اما آسیبی به همسر و فرزندش نرسید.

اما یکی از نکات مورد توجه در خصوص خفت گیران ایران این است که آن ها علاقه کمتری به حمله به افراد معروف دارند و اگر چنین اتفاقی هم می افتد علت اصلی آن عدم شناخت شخص است. در واقع به نظر می رسد آن ها به خوبی می دانند که چنین نوع سرقت از افراد مشهور تبعات سنگین ترین برای آن ها دارد و احتمال شناسایی شان بیشتر از افراد عادی است. از طرفی چهره های معروف کمتر پیش می آید در شرایطی باشند که خفت گیران بتوانند به راحتی به آن ها حمله کنند.

از سوی دیگر اما سرقت اموال این افراد از جمله خودرو همواره مورد توجه سارقان قرار داشته؛ یعنی سارقان برای مواجه چهره به چهره با افراد مشهور دوری می جویند اما پیش آمده که اموال خانه یا ماشین آن ها به سرقت رفته است. در خارج از ایران هم بسیار پیش آمده که سارقان به خانه فوتبالیست ها رفتند و اموال آن ها را دزدیدند. آنخل دی ماریا بازیکن آرژانتینی پاری سن ژرمن نیز چند هفته پیش به همین علت و البته گروگان گیری در میانه بازی از زمین خارج شد و با اشک مسابقه را ترک کرد.

سرقت چینی از ورزشکار ایرانی!

حسین وفایی نماینده اسنوکر ایران که برای حضور در مسابقات جهانی در چین حضور داشت، وسایلش به سرقت رفت. او در باره این سرقت گفت:در بیجینگ و منتظر پرواز دوم بودم و در حالی که مقابل گیت‌های ورودی روی صندلی خوابیده بودم وسایلم را از بالای سرم ربودند و گذرنامه، کیف پول و همه وسایلی که در کیفم داشتم به سرقت رفت.

از آقای گل فوتبال جهان تا لژیونر ایران؛ ستاره‌هایی که خِفت می شوند!

فیشینگ وسط بازی پیکان!

اما شیوه دیگری هم برای سرقت از ورزشکاران وجود دارد و آن خالی کردن حساب یا به اصطلاح فیشینگ است! اسماعیل شریفات در زمان بازی در پیکان به این شکل از حسابش دزدی شد. این اتفاق زمانی رخ داد که این بازیکن در ترکیب تیمش برابر صنعت نفت آبادان حضور داشت. او درباره این سرقت اظهار کرد: بعد از پایان دیدار مقابل صنعت نفت وقتی تلفن همراه خودم را برداشتم دیدم در چند نوبت با رمز دوم من با مبالغ میلیونی خرید انجام ‌شده است و این خریدها تا آنجا انجام شد که در حال حاضر تنها 50 هزار تومان از حساب من باقی مانده است!

عقاب هم طعمه شد!

یک سال پیش هم اموال احمدرضا عابدزاده دروازه بان اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در مازندران به سرقت رفت اما از چهار سارق، سه نفرشان دستگیر شدند. قضیه از این قرار بود که در 19 فروردین خبر رسید که سارقان به ویلا و رستوران احمدرضا عابدزاده در شهرستان کلاردشت دستبرد زده‌اند.

از آقای گل فوتبال جهان تا لژیونر ایران؛ ستاره‌هایی که خِفت می شوند!

او درباره نحوه این سرقت گفت: یک‌نفر با من تماس گرفت که آیا خاطرات ورزشی‌ام را فروخته‌ام که جواب منفی دادم و گفتم که همه آن‌ها در ویلای شخصی در شهرستان کلاردشت است. آن فرد گفت که یک نفر مقداری از اموال من را در این شهر به فروش گذشته است که من راهی ویلایم شدم و دیدم که دو قفل بزرگ را شکسته‌اند و وسایل را سرقت کرده‌اند.

تابلوی باارزشی که بعد از شکست چین به او اهدا شده بود توسط سارقان ربوده شد. یک پیراهن ، دستکش او در جام جهانی 1998، هدایا و لوازم گرانقیمت خانه او نیز به سرقت رفت.

دزدان حرف گوش کن!

اواخر فروردین سال 99 نیز امیر حسین صادقی با انتشار یک استوری اعلام کرد که خودروی مزدا 3 او به سرقت رفته است. او در حرکتی جالب از سارقان خواست خودروی او را پس بدهند! حدود سه ماه بعد سارقان به حرف او گوش دادند اما فقط اسکلت ماشین صادقی برگرداندند. در واقع آن ها قطعات خودرو او را غارت کردند.

از آقای گل فوتبال جهان تا لژیونر ایران؛ ستاره‌هایی که خِفت می شوند!

آذر ماه 99 نیز خودروی ساندروی منصور رشیدی دروازه بان سابق استقلال به سرقت رفت؛ در زمستان خودروی رشیدی هم پیدا شد اما با حدود 20 میلیون خسارت!

منبع: خبر آنلاین

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها