رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

بیش از ۵۰۰ نفر از کادر درمانی دچار کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از اقدامات خوب وزارت بهداشت بود.

بیش از ۵۰۰ نفر از کادر درمانی دچار کرونا شدند

دکتر محمدرضا نیکبخت در خصوص طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: این طرح در دولت اول تدبیر و امید شروع شد که کاهش پرداختی از جیب مردم از مزایای این طرح بود.

وی گفت: این طرح باعث شد تخت‌های ICU بیشتری در استان نصب شود که در شیوع بیماری منحوس کرونا از آنها استفاده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: برای بیماری کرونا ویروس ۱۳۷ تخت جدید به مراکز درمانی و بیمارستانهای استان اضافه شده است.

نیکبخت بیان کرد: همچنین ۱۲۲ تخت را تعمیر و بازسازی کردیم.

وی گفت: این تخت‌ها به مجموع تخت‌های بیمارستان‌های شهید رحیمی خرم‌آباد، ابن‌سینای نورآباد، امام علی(ع) ازنا، امام خمینی(ره) پلدختر والشتر، هفت تیر دورود، شهید ولیان الیگودرز، بیمارستان‌های کوهدشت و بروجرد اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد تخت بیمارستانی با نرم کشوری فاصله داریم، اظهار کرد: در حوزه درمان تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در بخش دانشگاهی استان ۲۲۲۵ تخت است.

نیکبخت اضافه کرد: میانگین کشور یک و هفت‌دهم در هزار است بنابراین دو دهم با نرم کشوری فاصله داریم اما با راه‌اندازی تخت‌های کوهدشت، دورود و بیمارستان جدید نیایش از مرز هم خواهیم گذشت.

وی بیان کرد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به رقم دو تخت به ازای ۱۰۰۰ نفر جمعیت برسیم و برای کرونا سعی کرده‌ایم تخت اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ پزشک داریم که برای خدمات دهی به بیماران فعالیت دارند، افزود: چنانچه قصوری و ظلمی از سوی پزشکی محرز شود از طریق پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی پیگیر موضوع خواهیم بود.

نیکبخت گفت: روزانه بیش از ۲۰۰۰ بیمار در مراکز درمانی و بخش‌های بیمارستانی استان بستری می‌شوند هرچند ممکن است اشتباهی رخ دهد از طریق مراجع ذیصلاح پیگیر خواهیم بود.

وی گفت: در ایام کرونا بیش از ۵۰۰ نفر از کادر درمانی دچار کرونا شدند و همچنین شهدایی نیز در این راستا داشتیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها