مروری بر سیاست سه رئیس جمهور اخیر در سال هشتم دولت خود

تفاوت سال هشتم روحانی با احمدی نژاد/ گوشه‌گیرترین سیاستمدار در آستانه انتخابات/ آیا روحانی بعد از انتخابات از عرصه سیاسی حذف می‌شود؟

وضعیت حسن روحانی عجیب تر از سه رئیس جمهور قبلی است. او احتمالا گوشه گیرترین رئیس جمهور (در طول این چند دهه) در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتقال دولت باشد.

تفاوت سال هشتم روحانی با احمدی نژاد/ گوشه‌گیرترین سیاستمدار در آستانه انتخابات/ آیا روحانی بعد از انتخابات از عرصه سیاسی حذف می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، کمتر از 3 ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 زمان داریم. معمولا یکی از چهره‌های قابل توجه قبل از برگزاری انتخابات، روسای جمهور وقت هستند. روسای جمهور وقت اگر در پایان دوره دوم ریاست خود به سر ببرند، مایلند محتاط تر رفتار کرده و به طور علنی از نامزدی حمایت نکنند. این وضعیت زمانی بیشتر درک می‌شود که بدانیم، دولت وقت و رئیس جمهورش وظیفه‌ی برگزاری انتخابات را دارد و هرچقدر بی‌طرف‌تر باشد، شائبه‌ی تقلب انتخاباتی هم کمتر می‌شود.

با این حال، وسوسه بقای در قدرت هر دولتی را بر این می‌دارد که از شخص یا گروهی در انتخابات حمایت کند. این گرایش به یک طرف انتخاباتی ممکن است هر چه به روز انتخابات نزدیک‌تر شویم بیشتر ‌شود. بد نیست در این گزارش مروری بر این گرایشات در طول انتخابات ریاست جمهوری اخیر داشته باشیم.

گوشه گیری متفاوت هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد در سال پایانی و انتخابات

در تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی ایران، دولت‌های 8 ساله معمولا مشی انتخاباتی ثابتی داشته اند. بررسی رفتار انتخاباتی مرحوم هاشمی رفسنجانی و ومحمد خاتمی در پایان سال هشتم دولتشان شباهت بسیاری به هم داشت. آنها در ابتدا از هیچ شخص خاصی حمایت تمام جانبه نکرده و خود را مسئول برگزاری انتخابات به صورت منصفانه و بی‌طرفانه دانستند. با اوج گرفتن رقابت‌های انتخاباتی نیز دولت آنها سیاست "میخ و نعل" را پی گرفت و اگرچه همچنان خود را بی‌طرف اعلام می‌کرد اما گرایش غیر مستقیمی به برخی کاندیداها نشان داد.

این وضعیت در مورد محمد خاتمی در انتخابات 1384 واضح تر از وضعیت مرحوم هاشمی در انتخابات جنجالی 1376 است. با این حال، هر دو رئیس جمهور سعی کردند در سال هشتم، خود را به کلی از وضعیت انتخاباتی کنار بکشند و حداقل به صورت علنی در کنار یک کاندیدا قرار نگیرند.

این اتفاق، در مورد محمود احمدی نژاد به شکلی دیگر رخ داد. احمدی نژاد از همان ابتدا اعلام کرده بود که از کاندیداتوری مشاور و دوستش رحیمی مشایی حمایت می‌کند. شعار "زنده باد بهار" در سال پایانی احمدی نژاد سر زبان دولتی‌ها بود. او حتی در پیام نوروزی سال 92 خود این شعار را به کار برد و در روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در کنار رحیمی مشایی قرار گرفت. با این حال، با رد صلاحیت مشایی، احمدی نژاد نیز روش "بی تفاوتی مقطعی" را پی گرفت.

در اوج رقابت‌های انتخاباتی سال 92 بسیاری از رسانه‌های اصلاح طلب احمدی نژاد را حامی سعید جلیلی نامیدند. بسیاری بر آن بودند که گرایش مقطعی احمدی نژاد به جبهه پایداری و به خصوص اختلافات شدیدش با سایر کاندیداها من جمله نامزدهای اصول گرا مثل محمد باقر قالیباف و محسن رضایی او را بر آن داشته که از سعید جلیلی حمایت کند. احمدی نژاد در همان زمان با قدرت این نظریه را رد کرد و با جمله کوتاه " فراموشش کنید" مساله را برای همیشه حل کرد.

بنابراین، سرنوشت هر سه رئیس جمهور علی رغم تفاوت در مسیرشان یکی بوده است. هر سه در آستانه‌ی انتخابات نسبت به مهم ترین اتفاق سیاسی کشور بی‌تفاوت بوده و از تندباد حوادث سیاسی کنار افتاده بودند.

حسن روحانی و منزوی‌ترین رئیس جمهور در سال هشتم

حالا حسن روحانی نیز در وضعیتی شبیه به سه رئیس جمهور قبلی قرار گرفته است. البته به نظر می‌رسد که وضعیت او بیشتر شبیه هاشمی و خاتمی است تا احمدی نژاد.

در فروردین ماه سال 1400، رئیس جمهور ایران هنوز از هیچ گروه و شخصی حمایت نکرده است. البته وضعیت او قابل درک است. روحانی در میان روسای جمهور سابق، با کمترین محبوبیت در سال پایانی روبه رو است. پر واضح است که بسیاری از گروه‌ها علاقه ای به ائتلاف با او ندارند. اصلاح طلبان خود را قربانی حمایتشان از کاندیداتوری روحانی در سال 92 و 96 می‌دانند؛ از این رو، او و حمایتش را از محاسبات انتخاباتی خود کنار گذاشته اند. اصول گرایان نیز مخالف و منتقد صددرصدی او هستند.

روحانی در طول این 8 سال نیز نتوانسته یک حزب یا هسته قدرتمند وفادار به خود بسازد و حتی ائتلاف صوری شکل گرفته در مجلس دهم نیز که با نام " لیست امید" شناخته می‌شد، به سرعت فروپاشید. از این رو، رئیس جمهور احتمالا در قلب دولت خودش هم هیچ حامی جدی ندارد. در این میان برخی از ائتلاف احتمالی او با برخی اصول گرایان معتدل مانند علی لاریجانی سخن می‌گویند که البته هنوز نشانه ای از این اتفاق احتمالی بروز نکرده است.

از این رو، باید گفت که وضعیت حسن روحانی عجیب تر از سه رئیس جمهور قبلی است. او احتمالا گوشه گیرترین رئیس جمهور (در طول این چند دهه) در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتقال دولت باشد. روحانی نه اقتدار و نفوذ مرحوم رفسنجانی را دارد، نه حزب قدرتمندی مانند اصلاح طلبان را رهبری می‌کند (چنانکه محمد خاتمی می‌کرد) و نه دولت وفادار و منسجمی مانند دولت بهار احمدی نژاد دارد. بنابراین، او تنهاتر از سه رئیس جمهور قبلی است و حتی تهدید به محاکمه می‌شود ( اینجا ببینید ).

روحانی و طوفانی که بعد از انتخابات سراغ او می‌آید

نکته جالب و عجیب این است که روسای جمهور قبلی علی رغم همه پشتوانه‌های فوق الذکر در آستانه‌ انتخابات ریاست جمهوری کنار کشیده و به گوشه ای کشیده شدند و بعد از انتخابات نیز علی رغم تلاششان، توسط دولت بعد تخطئه شده و روز به روز از محبوبیتشان کم شد. مرحوم هاشمی در دولت اول اصلاحات با مقالات روشنفکران متعلق به اصلاحات تخطئه گشت. خاتمی در دولت اول احمدی نژاد، سیبل دولت بود و احمدی نژاد نیز توسط دولت اول روحانی "نابودگر" معرفی می‌شد.

این شواهد نشان می‌دهد که این وضعیت برای حسن روحانی به مراتب بدتر است. اگر گوشه گیری اجباری دولت در آستانه‌ انتخابات را اولین نشانه‌ی تخطئه رئیس جمهور فعلی در دولت بعدی بدانیم، باید بگوییم که احتمالا وضعیت حسن روحانی بغرنج‌تر از مرحوم هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد خواهد بود و احتمالا باید خود را آماده‌ی حملات همه جانبه‌ی دولت بعدی و شاید خداحافظی همیشگی از عرصه سیاسی کشور نماید.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • مورچه
    0

    سیستم دولتها درایران طوری طراحی شده که پاک ترین انسانها رییس جمهور شود دزد ودروغگو خواهدشد ب دلیل اینکه کشورمافیایی اداره میشود نه دولتی یک نگاه سطحی ب دولتهای درطول ۴۳بیندازیم متوجه خواهیم شد. مافیای ازدل هزارفامیل سردراورده

  • امیر
    0

    روحانی بعد از انتخابات بایستی به اتهام خیانت به مردم محاکمه بشه. همچنین اگه ماجرای مک فارلین صحت داشته باشه ایشون باید اعدام شود

  • اصغر
    0

    اين يكي ديگه واقعا گند زد

  • معلم
    0

    یه صندلی داغ مجمع تشخیص براش رزرو شده .شما خودتونو ناراحت نکن .حکایت گربه حضرت عباسه .‌‌.‌‌‌....

  • محمد
    0

    روحانی باید محاکمه و مجازات شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هاشمی باید مجازات بشه ، روحانی باید مجازات بشه ، احمدی نژاد باید مجازات بشه ، خاتمی و میر حسین و کروبی باید مجازات بشن . جمعش کنید این بساطو بابا . چهل ساله مردم رو سر کار گذاشتید . مشکل جای دیگه ست برادر

    • ریزه میزه
      0

      مشکل اینه که اگراغلب مردم به اندازه ای که برای انتخاب وخرید یه کفش ویاپیراهن پرس وجو وراندازمیکنندبرای انتخاب رئیس جمهورهم همینقدرحساسیت داشتند وبدون تعصب وتغضب ناشی ازتبلیغات عوام فریبانه بادقت انتخاب میکردند میدانستند کسی که اهل کاره وصادقست لزوم نداردکلید کاغذی ورنگ بنفش وغیربنفش راتابلوکند،تابعدببینددرزیرشعارتدبیرشبسی بی تدبیری وکج اندیشی ها بودو...

    • ahmad
      0

      خدمت ریزه میزه عرض کنم انتخاب مهم نیست ! چون فرقی ندارد کی باشد در اصل فقط اسم رییس جمهوره و در عمل با نگهبان توالت فرقی نداره ، یادمان باشد اول این چهل و دوسال با شعار نه شرقی نه غربی شروع شد و حالا دو دستی در اختیار چین و روسیه هستیم و قبل این دوران نکبت مردم در یک آرامش زندگی میکردند ولی حالا فقط نفسی روی سینه دارند به امید واهی !نتیجه : ایران ما اسما جمهوری و در واقع ((((( دیکتاتوری محض )))) است و مشکل از چه کسی رییس جمهور شود نیست

  • mohammadhossein
    0

    روحانی محبوبه منه

  • ناشناس
    0

    والا ما هر رییس جمهور و رییس مجلسی رو از اول انقلاب میبینیم همه به انزوا کشیده شدن . نظام یعنی چی ؟ یعنی همین ها دیگه . پس به مردم حق بدید از این نظام متنفر باشن .

  • سید
    0

    بعد از انتخابات همه جمهوری ها مغضوب می شوندو ضد نظام فکر کنید. موسوی .هاشمی. خاتمی .احمدی نژاد.و روحانی که تکلیفش از حالا معلوم است.

  • ناشناس
    0

    مردم اگه از خدا نميترسيدند تيكه تيكه ش ميكردند ، خدا ازش نگذره كه زندگي مردم و به نابودي كشيد.

  • هادی
    0

    1) مرحوم هاشمی!! ان الله علیم بذات الصدور. 2) روحانی با برکناری آخرین وزیر خودش یعنی اخوندی, عملا مجلس را برای استیضاح و ... آچمز کرد. و فقط مجلس ماند و کارت زرد, کارت زرد و کارت زرد. 3) حسن آقا دفتر نشر آثار زده, پس ... 4) به خاطر داشته باشیم اگه دولت حسن آقا نبود , قحطی شده بود. 5) انصافا ایران باشی و این حرفها. خنجر از پشت میزند ...

  • کامبیز
    0

    فرقشون اینه که روحانی داره زمین سوخته تحویل میده!

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      روحانی باید محاکمه بشه بزرگترین گناه این اقا استعفا ندادن وقتی نتونستی یا نزاشتن کاربکنی باید کنار میکشید

  • محمد راد
    0

    اولا:دردو دوره رئیس جمهوری ،اونچه نصیب مردم شد،وعده و وعید،گفتاردرمانی،سرخوردگی،سرافگندگی وشرمساری، فوران تورم ولجام گسیختگی مسکن،دلار،سکه،وسایل نقلیه، ارزاق مایحتاج ضروری و لوازم خانگی،رنج ومشقات عدیده ووو. ثانیا:اگه رئیس جمهوری ودولت هم نبود،این سوغاتی ها نصیب مردم می شد(بودونبودشون ،تفاوتی نداره) وشایدبهترازاین همه نامردمی بود،چون مردم لااقل تکلیف خود رومی دانستن .ثالثا:بعدریاست جمهوری ،ایشون وقت بیشتری برای توجیه و آمارهای متحیرالعقول ، منم رستم دستان، ژست و پزفاتح فتح الفتوح ؛خواهند داشت.

    نظرات شما -
    • ب راد
      0

      سلام به محمدراد نظرشما مسکن خوبی بود اما واقعیت نیست دادش گلم چاقو دسته خودش را نمی بره

  • ؟
    0

    کسی که چیزی بلد نیست چه انتظاری ازش هست ؟ سال ۹۲ و ۹۶ چگونه رأی به دست آورد ؟ میرفت در سالن های ورزشی سمت راستشو نگاه میکرد میگفت سلام به پسران ، بر میگشت سمت چپش میگفت سلام به دختران و سپس یه لبخند و دست تکان دادن . آیا برنامه ای داشت ؟ آیا طرحی برای اقتصاد داشت ؟

  • ناشناس
    0

    انشاء الله حسن روحانی هرچه زود تر با خفت و خواری و عذاب زمین گیر کننده ی دنیا با جبه و قباهای پشم سوپر 300 تحفه ی انگلیسش که هر روز به رخ ده ها میلیون مردم بی نا و بی نوا می کشد بسزای 8 سال بد ترین ستمها که علیه این مردم بی رحمانه در خدمت به اهداف بیگانگان روا داشت از عرصه این دنیا بیرون رانده شود.

  • ط
    0

    فرقشان این است که احمدی نژاد آخرین روز کاریش در میان مردم در شهرستان رباط کریم کار می کرد روحانی در میان مردم نبود فرقشان این است که مردم با یارانه ۳۶ قسط ماشین می خریدند اکنون با یارانه یک خانواده ۴ نفره یک باک بنزین می شود زد ..بقدری فرقشان زیاد است که قابل شمارش نیست..خدایا این بلا را که از کرونا بدتر است هرچه زودتر از سر کشور و ملت کم و کوتاه بگردان..

  • تکرار اندر تکرار
    0

    همیشه همیشه همیشه سال آخر مردم و مخالفین به رییس جمهور بد بیراه میگن . اما نفر بعدی که میادش رو میپرستن . سال اول کلی باهاش حال میکنن . سال بعد خوبن . سال بعد کمی خوب . سال بعدش متوسط تا ......تا بازم سال آخر لعن و نفرین و .... / این قصه تکراری همیشه هست . خخخ خخخ خخخ

  • دن کیشوت
    0

    سیستم حکومتی بایستی یا جمهوری باشد که رییس‌جمهور، حرف اول و آخر را بزند و یا اسلامی که اداره مملکت کلا به عهده رهبر باشد، جمهوری اسلامی یعنی کی بود کی بود من نبودم و عدم پاسخ‌گویی

  • دن کیشوت
    0

    سیستم حکومتی بایستی یا جمهوری باشد که رییس‌جمهور حرف اول و آخر را بزند و یا اسلامی که رهبر اداره کننده امور باشد و گرنه، جمهوری اسلامی یعنی کی بود کی بود من نبودم و عدم پاسخ‌گویی و عدم مسوولیت پذیری

  • یا کریم بابا
    0

    فعلا صفهای مرغ را طولانی تر کنن تا بتونن از مستندات و تصاویر مردم با ماسک برای تدوین شرکت مردم در انتخابات بهره ببرن تا بعد

  • منتظر
    0

    گوشه نشینی و عزلت خوشبینانه ترین پیش بینی برای اینده ایشان است....

  • محمد
    0

    لعنت الله فی قوم الظالمین . واقعا جای تأسف و شرمساری دارد که بگوییم این بشر یک ایرانی است . انسان اینقدر خنگ و کودن در زندگیم تا به حال ندیم . من که به این آقا دو تا گوسفند هم نمیدهم که بچراند . از گاو و گوسفند هم کمتر است چون این دو خروجی دارند و از همه جای آنها استفاده میشود اما این بشر خروجی صفر . قابل استفاده برای چوپانی هم نیست . امیدوارم قبلااز اینکه به اون دنیا برود پاسخ خیانت هایش را کامل ببیند بعد حضرت عزرائیل قبض روحش کند .

  • رضا.
    0

    مدیران ارشد نظام بعد از تمام شدن مسیولیت هایشان که معمولا بعد از 70 یا 80 سالگی به بعد است دو مسیر میروند یا مجمع تشخیص مصلحت نظام میروند یا مشاور ارشد یا ویژه رهبری میشود.

  • وطن
    0

    تاحالا کدامشان کنار رفتن تو پستهای مختلف هنر نمایی می کنند

  • آنا
    0

    اصلا بعضی رئیس جمهورا قدمشون برا ایران نحس بود خاتمی وقتی اومد نفت بشکه ای ۸ دلار شد روحانی دلار رو ۸ برابر کرد هاشمی هم به جای رشد کشور فقط نفت فروخت. دوره احمدی نژاد کمی تحولات شد ولی اخرش به حاشیه کشیده شد. تو زمان احمدی نژاد انرژی هسته ای حق مسلم ما بود و با یک سال حقوق کارگری میشد یه پراید بخریم تو زمان روحانی تمام مخزن های هسته ای داخلش بتن ریزی شد و با ۱۲ سال حقوق کارگری میشه پراید بخریم. اگه رئیس جمهوری بیاد که دست دزدها رو قطع کنه و از ظرفیت جوانان تحصیلکرده استفاده کنه و نخواد کشور رو به امریکا بفروشه و غربگدا نباشه و یه نگاهی به گذشته و. قدمت ایرانیا بیندازه میتونه ایران رو نجات بده. ایرانی جماعت تخت جمشید ساخته چرا اینقدر مسئولان کشته مرده و مجنون امریکا هستن.

  • محمد راد
    0

    خواستم بگم ،بعدازاتمام ریاست جمهوری،ایشون ودولتمردان، بقیه عمررواستغفاروتوبه کنند،اما متوجه شدم که حق الله نیست که توبه کنند،هرچندافرادی که به جهات بی عرضگی اینان حتی به باوروایمان اللهی شون خدشه واردشد،توبه درمحضراللهی هم ثواب وصوابه،اما اینان باحق الحقیق، حق الناس مواجهند،وتامردم رنج کشیده،حامل کوه مشکلات عدیده_مسکن وتورم خلق الساعه ووونبخشند، خداهم ؛ بنابه آیات وروایات وووونخواهدبخشید. این محنتی که می کشم،ازتنگی قفس کفران نعمتیست،که درباغ کرده ام

  • محمد
    0

    ما مدعیان صف اول بودیم.... .از اول و آخر صف مملکت را چاپیدند

  • موسی
    0

    بنده خدا اشکش رو در اوردند واقعا دشوار است در این شرائط سخت دولت رو اداره کردن نه پولی در بساط است نه ارتباطی با دنیا نه می تونه تصمیمی بگیره معاونش اقای اشنا گفته رئیس جمهور مملکت در شب عید نتونست قیمت مرغ رو کنترل کنه وزیر بهداشت داد می زد اقا سفر نروید خیلی ها هم هر روز تبلیغ می کردند بیایید سفر امکانات فراهم می کردند که بروند سفر حالا موج چهارم کرونا شروع شده همه اینها می افته گردن دولت و بس اخرش هم این میشه کی بو کی بود من نبودم تقصیر ..‌‌..

    نظرات شما -
    • ریزه میزه
      0

      اقاموسی!اول:اشنا،مشاوراعظم وفدایی اوست.دوم:پول دربساط بودولی 7سال رفته به حساب نجومی بگیرها وآقازاده ها وکادرستادانتخاباتی ورانت خوارهایی همچون خانواده های اقازاده ها، سیف ها ونوبخت ها وبرادرانشان حسین خان وآقامهدی جهانگیری ها وفرزندان خارج نشین امثال خانم ابتکارهاو...سوم:کدخداپرستی رابجای خداپرستی برگزیدن انسان رابالاخره به زمین میکوبد،خواه رئیس جمهور باشی حواه نگهبان پارک... برادرم! بخدا،دروغ وریاعاقبت بخیری برای کسی نمیاورد هرچندرئیس جمهورشود وولع بیش ازحدبه ریاست وثروت وقدرت وشهرت بالاخره روزی بلای جان انسانهای ضعیف النفس میشود

  • بازنشسته
    0

    روحانی وتیم اقتصادی و وزرای اقتصادی مثل عباس آخوندی که وضعیت مسکن رو نابودکرد یا رئیسان بانک مرکزی دولت که قیمت دلار رو ۸برابر وباکم کردن سودسپرده های بانکی موجب فرارپول ازبانکها به سمت دلالی شدوتصمیمهای غلط تیم اقتصادی دولت در رابطه با دلار۴۲۰۰تومانی و.......

  • شیخ
    0

    بعدازپایان دولت اقای روحانی به تشخیص مصلحت نظام تشریف فرما می شود شایدبگویدچرا به دلیل اینکه به خوبی توانست مردم را درصف مرغ بفرستدوتصاویر بسیاری درارشیو سیما نگه داری شود این تصاویر در روز ۲۸خردادماه بکار میاد

  • ناشناس
    0

    پایان دوره احمدی نژاد هم تحریم شدیم ولی قطار هسته ای حرکت کردولی درپایان دوره روحانی تحریم شدیم تحقیر شدیم کشتار بنزینی شدیم صف مرغ گوشت روغن شکر تجربه کردم واز همه مهم تر تمام کسانی که جزء دوستان دولت بودند به یک باره مدعی وچهره مردمی شدندوروحانی به یک باره از یک چهره اصلاح طلب تبدیل شدبه یک چهره معلوم نیست جزءکدام طیف وگروه است واز کجا آمده وازهمه جا رانده شده.

    نظرات شما -
    • هم وطن
      0

      محاصبه کنید با بی درایتی در پایان دوره روحانی چند میلیون سال از عمر ایرانیان پوچ شد

    • ب ناشناس مزدور ساندیس
      0

      ای زارت زارت زارت زارت زارت زارت زرررشک زرررشک زرررشک زرررشک زرررشک

  • ناشناس
    0

    بدون حاشیه و پیرایه : ادم وقتی نگاه به این عکس اقای روحانی میاندازد واقعا دل ادم میسوزد . مملکت ما نفرین شده است هر کس میاید رئیس جمهور میشود اول با خنده میاید اخر با گریه و بغض وبا 40 سال گرده پیری بر صورت میرود واقعا جگر شیر میخواد تو این مملکت کسی رئیس جمهور شود .

  • ایرانیم والا
    0

    په نه بمونه دیگه کجا رو به گند بکشه به نظر من حسن کلید نه تنها باید از صحنه سیاست محو بشه بلکه کلآ خودشو محو کنه

    نظرات شما -
    • ب ایرانین والا
      0

      ای بر شرف بی وجدان و تخست لعنت تو شمر ملعون خبیث تو ایرانی که نیستی هیچ غلام حلقه به گوش سعودیها هستی ولاغیر

  • مهدی
    0

    بازی دوباره !!! و طرفداران بازی میخوریم‌!xیا y؟ خدایا شکرت‌!

  • ..
    0

    لعنت بر قبر پدر دو تاشون. کشور و نابود کرذن دیگه چی مونده که دوباره ریس جمهور بشن.

    نظرات شما -
    • ب ..
      0

      لعنت برگشت به خودت ملعون

  • حاج علی
    0

    تازمانیکه سلیقه رییس جمور متفاوت از نفر اول مملکت باشد نمیتواند موفق شود.ضمنن بعلت حساس بودن موقعیت ایران تاوقتی ضد آمریکا واسرائیل هستیم مشکلات ادامه دارد

    نظرات شما -
    • جاوید
      0

      ببخشید که ما میخواهیم مستقل باشیم!

    • ب جاوید
      0

      قطعا یه پابوسی و پاچه خوار مفلس مفلوک دلال تحریم زالو صفت

  • محمد
    0

    فقط دکتر طعید محمد

  • مجید
    0

    واقعا خاک تو سر ملتی که قکر کنه تو اینها خوبم پیدا میشه.ایشالله بدتر از اینها سرمون بیاد .

  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله بامید خدا

    نظرات شما -
    • امید
      0

      زندباد احمدینژاد

  • ص _ ن
    0

    هر کس بجز مقام معظم رهبری / زد رییس جمهور حرف یا سخنی می زند یا جاهل یا نادان . به چند دلیل . تحریم اقتصادی توسط دشمن . رساندن برق . گاز . آب . جاده آسفالته . به روستاها . و افتتاح خیلی از پروژه ها . که برای نام خیلی از آنها حضور ذهن ندارم

  • ص _ ن
    0

    هر کس بجز مقام معظم رهبری / علیه رییس جمهوری اسلامی حرف یا سخنی می زند یا جاهل است یا نادان . به دو دلیل .همان جور که زحمات رییس جمهور محترم را نادیده می گیرند ، زحمات پدر و مادر خود را نادیده می گیرند . اگر وجدان دارید. توبه کنید

  • معلم
    0

    احمدی نژاد در آغوش ملت منزوی نیست.. احمدی نژاد کابوس مفسدان است...دمش گرم

  • داریوش
    0

    واقعا خیلی گوشه گیره یک ساله از تاج وتختش بیرون نیومده! امروز گفته از دست آورد های دولت هم فیلم بسازیدخخخخخ گاندو برای همین ساخته شد!

  • ح .ش
    0

    اقای احمدی نژاد منزوی نیست،چون هم پیش خداسربلند هست وهم پیش بنده خدا،ایشان شب وروز برای مردم بی منت کار میکردن وکارهای بزرگی برای مردم انجام دادن که عده ای از بیان انها هراس دارند و ایشان را با دیگران مقایسه میکنند...دیگرانی که مملکتی اباد تحویل گرفتن ومتروکه میخواهند پس بدن..مردم عزیز حداقل برای رضای خدا درست قضاوت کنیم.

  • ح .ش
    0

    احمدی نژاد محبوب دل مردم است..منزوی کسانی هستند که دیگر نه حرفشان ونه خودشان جایگاهی دربین مردم با غیرت با شرف ایران دارند‌..

  • باغ بی برگ
    0

    همشون بی عرضه و دروغگو بودن

  • ابوالفضل
    0

    احمدی‌نژاد یدونه باشی سالار

  • حسین
    0

    آشغال های جامعه خاتمی روحانی موسوی همتی ظریف جهانگیری لاریجانی رفسنجانی و امثال شما خیانتکارها تا کی میخواید جیب مردم را خالی کنید به وسیله آقا زاده ها بفرستید کاندا آمریکا و همش دروغ بگید شما دشمن خدا دشمن امام حسین هستید کثافت ها. درود بر خامنه ای درود بر رئیسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها