دهیار روستای اشترمل تویسرکان:

اهالی روستای اشترمل روزی ۲ ساعت آب شرب دارند

دهیار روستای اشترمل تویسرکان گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه بیش از ۲۰ سال است که روستا با مشکل خشکسالی مواجه است و مردم برای تأمین آب شرب مشکل دارند.

اهالی روستای اشترمل روزی ۲ ساعت آب شرب دارند

حمید ترکاشوند ادامه داد: در حال حاضر آب از چند چاه و چشمه روستا از شب تا صبح انبار و روزی دو ساعت برای استفاده مردم باز می‌شود و در اصل آب شرب روستا جیره‌بندی است.

وی مطرح کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی قرار شده تا آخر تابستان آب مورد نیاز اهالی از سد تأمین شود.

ترکاشوند درباره راه دسترسی به روستا و وضعیت کوچه‌های آن بیان کرد: در این موارد مشکل حادی وجود ندارد اما با توجه به ملی شدن روستا در حوزه منبت گلریز باید بهسازی و جدول کشی انجام شود.

وی با بیان اینکه روستای اشترمل طبق سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۷۷۴ نفر جمعیت دارد، گفت: اشتغال ۹۰ درصد اهالی روستا تولید مبل منبت است و افراد مسن به صورت سنتی به کشاورزی مشغول هستند که گردو و انگور جزء محصولات تولیدی آنها محسوب می‌شود.

دهیار روستای اشترمل در پایان مطرح کرد: تا سال ۹۶ به طور قطع می‌شد گفت این روستا بیکار ندارد اما در حال حاضر خطر بیکاری منطقه را تهدید می‌کند و اگر به همین منوال پیش برود مشکلات بیشتری در این زمینه پیش می‌آید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها