مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی:

مراکز فعال اختصاصی اوتیسم در آذربایجان غربی پاسخگوی نیاز استان نیست

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: درحال حاضر ۳مرکز آموزشی و توانبخشی اوتیسم در استان فعال است.

مراکز فعال اختصاصی اوتیسم در آذربایجان غربی پاسخگوی نیاز استان نیست

سعید فریور افزود: در حال حاضر ۳مرکز آموزشی و توانبخشی اوتیسم در استان فعال است و افراد دارای اختلال اوتیسم را تحت پوشش خود قرار داده اند.

وی تصریح کرد: یک مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اوتیسم در مرکز استان با تعداد ۸۰نفر خدمت گیرنده فعالیت دارد.

فریور با اشاره به اینکه در شمال استان مرکزی برای آموزش و توانبخشی افراد دارای اختلال اوتیسم وجود ندارد، خاطر نشان کرد: یک مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی نیز در مهاباد با ۵۰نفر خدمت گیرنده و یک مرکز روزانه نیز دربوکان با ۵۰ نفر خدمت گیرنده فعالیت دارند.

مدیر کل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی در ۲۴ شهرستان؛ استان فعال هستند و به افراد معلول خدمات ارائه می دهند، اظهار کرد: اما به دلیل شرایط خاص کودکان اوتیسم مراکز فعال اختصاصی اوتیسم استان پاسخگوی نیاز تمام افراد دارای اختلال اوتیسم نیست.

فریور در خصوص اختلال اوتیسم نیز یاد آور شد: اختلال اوتیسم طیفی از اختلالات رشدی عصبی است که عمدتا با علایم نقص در مهارت های اجتماعی ، کلامی وغیر کلامی، اصرار بر یکنواختی وعلایق محدود، حرکت های چشمی و گسترده دیگری از علایم مشخص می شود که این علایم در کودکان دارای اوتیسم به شکل و شدت متفاوت مشاهده شده و منجر به تشخیص سطح اختلال اوتیسم می شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها