صدور ۲۰۵۶ برگ جریمه برای خودروهای متخلف

معاون عملیات فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ۲۰۵۶ مورد برگ جریمه در راستای اعمال محدودیت‌های تردد کرونایی برای خودروهای متخلف صادر شد.

صدور ۲۰۵۶ برگ جریمه برای خودروهای متخلف

مجید زمانی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای اعمال محدودیت‌های کرونایی از تاریخ ابتدای اسفندماه ۹۸ حدود ۳۲ هزار و ۳۵۲ برگ جریمه برای خودروهای متخلف از طریق پلیس راهور صادر کرده‌ایم، اظهار کرد: همچنین ۳۱ خودرو نیز توقیف شده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۱۱ هزار و ۵۲۱ خودرو نیز از مبادی ورودی چهارمحال و بختیاری به استان‌های مجاور و مبدا عودت داده شده‌اند.

وی در خصوص برخورد با اصناف متخلف در حوزه کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۹۰۸۴ واحد صنفی متخلف از اسفندماه ۹۸ در استان پلمب شده‌ است.

زمانی یادآور شد: از ابتدای سال نیز ۲۰۵۶ مورد برگ جریمه در راستای اعمال محدودیت‌های تردد برای خودروهای متخلف صادر شد. نیاز به فرهنگ‌سازی در جلوگیری از تجمعات در آرامستان‌ها داریم.

عادی‌انگاری تنها متوجه مردم نیست

عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد در این جسله با بیان اینکه شرایط فعلی ناشی از عادی‌انگاری شرایط پس از عبور از موج سوم کرونا است، اظهار کرد: عادی‌انگاری تنها متوجه مردم نیست و شاهد این عادی‌انگاری توسط متولیان امور نیز بودیم.

وی با گلایه از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، گفت: این مکان‌ها به‌نوعی عامل انتشار ویروس هستند و باید نظارت بیش‌تری بر رعایت پروتکل‌ها در مراکز ارائه خدمات به بیماران صورت بگیرد.

علیمحمدی تاکید کرد: نیاز است کنترل مبادی ورودی و خروجی به چهارمحال و بختیاری جدی گرفته شود، در حال حاضر این مسئله مورد توجه نیست و شاهد تردد خودروهای غیربومی به استان هستیم.

آمادگی سپاه برای کنترل مبادی ورودی چهارمحال و بختیاری

مهران مرادی جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در این جلسه اظهار کرد: بر اساس ابلاغ وزیر بهداشت مقرر شد طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با دستورات و پروتکل‌های جدید ادامه یابد، بنابراین آمادگی لازم برای کمک به کادر بهداشت و درمان در پیک چهارم بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی برای انجام تست و ارائه خدمات به بیماران کرونایی وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنین برای کنترل ترددها و جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی با استفاده از ظرفیت بسیج آمادگی همکاری با نیروی انتظامی وجود دارد.

مرادی با اشاره به اینکه امکان دارد با کمبود تخت‌های بیمارستانی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در هفته‌های آینده مواجه شویم، گفت: پیشنهاد می‌شود برخی از این بیماران در خانه بستری شده و کپسول اکسیژن در اختیار آنان قرار بگیرد و مراقبت‌ها نیز از طریق تیم‌های طرح شهید سلیمانی انجام شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان با بیان اینکه امکان کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: جمعیت عشایر قابل توجه است، بنابراین برای جلوگیری از شیوع کرونا از استان مجاور باید بحث غربالگری عشایر مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها