چاپ کتاب در سال‌جاری ۸ درصد افزایش یافته است

چاپ کتاب در سال‌جاری ۸ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید عباس صالحی عصر امروز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان اظهار داشت: توسعه و گسترش حوزه فرهنگ مکتوب در تمامی استان‌ها یکی از رویکردهای جدی دولت است که نقش تاثیرگذاری در ماندگاری فرهنگ اقوام ایرانی دارد.

وی بیان‌داشت: با هدف توسعه و گسترش بیش از پیش فرهنگ در استان‌ها، اعتبارات فرهنگی را 23 درصد به صورت مستقیم و 33 درصد به صورت غیرمستقیم به استان‌ها اختصاص یافته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح‌کرد: نمایشگاه کتاب تنها به ارائه کتاب و یا فروش آن محدود نمی‌شود بلکه یک جشنواره با محوریت کتاب است.

صالحی به تعداد چاپ کتاب در سال‌های اخیر اشاره و بیان‌داشت: تنها در سال 95 تعداد 60 هزار عنوان کتاب، چاپ نخست و چاپ مجدد شده که نسبت به سال گذشته افزایش 8 درصدی را در این حوزه شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هرمزگان یکی از استان‌های فعال و پویا در زمینه فرهنگی و هنری است ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها سبب دسترسی بیشتر به کتاب، دیده شدن مولف‌ها و عنوان‌های جدید می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تعطیلی کنگره شعر و داستان جوان در سال‌های اخیر اشاره و اظهار میدواری کرد: به زودی با کمک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این کنگره دوباره برگزار شود.

صالحی ابرازداشت: برگزاری 14 دوره نمایشگاه کتاب و جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی در هرمزگان سب شده تا این استان به عنوان یکی از استان‌های غنی در حوزه فرهنگ و ادب شناخته شود .

وی با تاکید بر اینکه باید فرصتی را فراهم کنیم که خرید یا معرفی کتاب ‌منوط به برگزاری نمایشگاه در استان نباشد گفت: می‌توان با گسترش فضای کتابفروشی‌ها این فرصت را به صورت دائمی فراهم کرد.

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی اذعان‌داشت: فرهنگ شفاهی و مکتوب استان می‌تواند سال‌ها و قرن‌ها پیام رسان فرهنگ ایرانی در کشور باشد و انقلاب اسلامی نیز فرصتی برای گسترش و توسعه فرهنگ به ویژه در حوزه کتاب به وجود آورده است.

صالحی در پایان ضمن تشریح فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها گفت: برگزاری 130 جشنواره ادبی، حمایت از 120 مولف برگزاری 50 مراسم کتاب بخشی از فعالیت‌های مهم این وزارتخانه در استان‌ها بوده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها