مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

ذوب‌آهن اصفهان در تامین برق خودکفا است

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: افزایش قیمت برق صنعتی تاثیر چندانی بر بهای تمام شده محصولات ذوب آهن ندارد، چراکه میزان وابستگی این کارخانه به برق تولید شبکه بسیار ناچیز است.

ذوب‌آهن اصفهان در تامین برق خودکفا است

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: افزایش قیمت برق صنعتی تاثیر چندانی بر بهای تمام شده محصولات ذوب آهن ندارد، چراکه میزان وابستگی این کارخانه به برق تولید شبکه بسیار ناچیز است و تقریبا ۱۰۰ درصد برق مورد نیاز مجموعه در سال، توسط نیروگاه مستقر در ذوب آهن تامین خواهد شد.

منصور یزدی‌زاده با اشاره به استقرار نیروگاه به منظور تولید برق مورد نیاز در شرکت ذوب آهن اصفهان، اظهار کرد: این شرکت از یک نیروگاه ۲۲۰ مگاواتی در مجموعه خود بهره‌ می‌گیرد که در بازه‌های زمانی متفاوت، میزان تولید آن بیش از نیاز این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه در مواقعی برق تولیدی در نیروگاه ذوب آهن با شبکه برق منطقه تبادل می‌شود، گفت: نیروگاه مستقر در ذوب آهن از گازهای فرآیندی استفاده کرده و در روند تولید برق از گاز طبیعی بهره نمی‌برد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه استقرار نیروگاه در کنار محل تولید منجر به صرفه‌جویی ۱۵ درصدی برق می‌شود، افزود: بر اساس آمار ۱۵ درصد از برق در شبکه‌های توزیع تلف می‌شود، اما حضور نیروگاه در کنار ذوب‌آهن این میزان تلفات را به شکل قابل توجهی کاهش داده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ذوب آهن اصفهان برای استفاده از نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک، گفت: در حال حاضر برق مورد استفاده در مجموعه از محل نیروگاه موجود تامین شده و برنامه‌ای برای استقرار نیروگاه مولد مقیاس کوچک نداریم، اما ارتقای بهره‌وری نیروگاه فعلی به طور مرتب در دستور کار است.

منبع: روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها