بیشترین تلفات رانندگی خراسان شمالی مربوط به راکبان موتورسیکلت است

بیشترین تلفات رانندگی خراسان شمالی مربوط به راکبان موتورسیکلت است

سرهنگ رحمان اسپیدکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: رشد روزافزون استفاده از موتورسیکلت، جهش قابل‌توجه تولید این وسیله نقلیه ارزان و در دسترس در سال‌های اخیر و استفاده ناصحیح از آن سبب افزایش تصادفات در خراسان شمالی شده است.

سرهنگ اسپیدکار با اشاره به آسیب‌پذیری 100 درصدی راکب و سرنشینان موتورسیکلت در تصادفات، عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران را دلیل عمده آمار بالای متوفیان در تصادفات عنوان کرد.

وی افزود: برخی از خانواده‌ها به علت عدم اطلاع از قوانین بدون اینکه فرزندانشان به سن قانونی برسند و گواهینامه دریافت کنند اقدام به خرید موتورسیکلت کرده و بدون پوشش بیمه در اختیار فرزندان می‌گذارند که این اقدام سبب بروز مشکلاتی جبران‌ناپذیر در جامعه شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی افزود: هرچند قانون‌گذار تمامی شرایط خسارت دهی و دیه را برای تمام وسائط نقلیه برابر وضع کرده اما جدی نگرفتن این موضوع سبب استقبال کم از بیمه موتورسیکلت توسط مالکان شده است.

اسپیدکار با اشاره به اینکه در تصادفاتی که موتورسیکلت‌ها دخیل هستند ضربه اولیه مستقیماً به راکب و سرنشین برخورد می‌کند افزود: توجه به امنیت و استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و سرنشینان موتورسیکلت بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: بیشترین ضربات در تصادفات به ناحیه سر و گردن موتورسواران وارد می‌شود و ما به تمام تیم‌هایی که طرح برخورد با تخلفات موتورسواران را اجرا می‌کنند تأکید داشته‌ایم بیشترین حساسیت روی موتورسوارانی باشد که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

اسپیدکار با انتقاد از موتورسوارانی که وسیله نقلیه آن‌ها چراغ روشنایی، به ویژه چراغ‌خطر عقب ندارد افزود: بسیاری از تصادفات خودروها با موتورسیکلت‌ها در شب به خاطر دید کم و نداشتن چراغ روشنایی موتورسیکلت‌هاست که نصب یا تعمیر آن هزینه چندانی ندارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها