۷۰ درصد نیاز مرغ اردبیل تأمین می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا دو ماه آینده بیش از ۷۰ درصد نیاز مرغ استان اردبیل تأمین شده و آرامش به بازار توزیع مرغ برمی‌گردد.

۷۰ درصد نیاز مرغ اردبیل تأمین می‌شود

خلیل نیکشاد اظهار کرد: در حال حاضر سرانه مصرف سالانه مرغ به ازای هر شهروند در استان اردبیل ۳۰ کیلوگرم است، در حالی که سرانه مصرف گوشت قرمز به ۱۲ کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و در ادامه جهش تولید، تلاش بر افزایش تولید گوشت قرمز و سفید در استان است، تصریح کرد: ما نه تنها نیاز استان را در گوشت سفید تأمین می‌کنیم بلکه مازاد مصرف خود را به استان‌های آذربایجان شرقی، البرز و تهران ارسال می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان صادرات سالانه گوشت سفید را از استان بیش از ۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ما در کنار ارسال محموله‌های مازاد تولید مرغ به سایر استان‌ها، سعی و تلاشمان بر این است تا از سودجویی‌ها در این بازار نیز با همراهی ستاد تنظیم بازار و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت جلوگیری کنیم.

نیکشاد وظیفه این سازمان را تمرکز بر روی تولید مواد پروتئینی به ویژه گوشت سفید و قرمز اعلام کرد و افزود: ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت کالاهای اساسی و محصولات پروتئینی نظر خود را اعلام می‌کند تا به صورت مصوب قیمت در استان‌ها ابلاغ و رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعاً در کنار حمایت از تولیدکننده ما نیز به نوبه خود با تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها و دامپروری‌ها سعی می‌کنیم از مصرف‌کنندگان حمایت کرده و قیمت را متناسب با عرضه و تقاضا به شرایط متعادل برسانیم.

مردم با آرامش خرید کنند

نیکشاد از آرام گرفتن بازار مرغ در روزهای اخیر خبر داد و اضافه کرد: مردم با آرامش خرید مورد نیاز خود را انجام دهند چرا که برای دو ماه آینده بیش از ۷۰ درصد نیاز استان اردبیل تأمین شده است.

۷۰ درصد نیاز مرغ اردبیل تأمین می‌شود

وی با رد ادعای افزایش قیمت مرغ با هدف تنظیم بازار بیان کرد: افزایش قیمت مرغ از سال گذشته توسط انجمن تولیدکنندگان طیور مطرح بوده و به تناسب افزایش قیمت واکسن، سرم و سایر نهادها، افزایش قیمت مرغ بدون در نظر گرفتن شرایط تولید انجام شده و این موضوع هیچ ربطی به مسائل اخیر ندارد.

نیکشاد ادامه داد: به هیچ وجه افزایش قیمت برای بهبود شرایط توزیع مرغ و شکستن صف‌های طولانی مردم انجام نشده و به اندازه کافی روزانه کشتار مرغ انجام می‌شود تا روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در دو هفته اخیر به طور متوسط روزانه ۱۶۰ تا ۲۵۰ تن کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها انجام شده و هیچ کمبودی را در این زمینه شاهد نبودیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها