عضو جبهه پایداری:

محمود احمدی نژاد آشفته شد/ ادعای عضو جبهه پایداری درباره حمایت سران اصلاحات از رئیس جمهور سابق

عضو جبهه پایداری گفت: سران اصلاحات با احمدی نژاد در تفاهم کامل قرار دارند، ولی بدنه اقبالی به احمدی نژاد ندارند و صرفا نقش احمدی نژاد این است که در انتخابات اینده به نحوی نقش ایفا کند که صحنه به نفع غرب باوران رقم بخورد.

محمود احمدی نژاد آشفته شد/ ادعای عضو جبهه پایداری درباره حمایت سران اصلاحات از رئیس جمهور سابق

غلامحسین رضوانی در گفتگویی به بیان نکاتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری 1400 و ورود احمدی نژاد به انتخابات پرداخته است. در ادامه بخشی از این گفتگو را بخوانید.

درباره مدل انتخاباتی جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیح دهید.

مدلی که جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در دست دارد تفاوت چندانی با مدل انتخابات مجلس یازدهم ندارد، یعنی ما معتقدیم که نیروهای انقلاب همگی باید سطحی از وحدت را بپذیرند تا در انتخابات بتوانند به پیروزی برسند؛ البته بهتر است که وحدت کامل حاصل شود، اما معمولا به سبب ملزوماتی که وحدت دارد به صورت صد در صدی حاصل نخواهد شد، اما در عین حال مدلی که داریم اینگونه است که امکان نزدیک شدن به وحدت به صورت قدم به قدم بیشتر است تا در نهایت وحدت کامل حاصل شود.

همه باید هدفشان حمایت از نامزد اصلح جبهه انقلاب باشد

گفته شد که جبهه پایداری یک سبد انتخاباتی را برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته است. آیا این موضوع صحت دارد؟

باید واقع بین بود که وقتی قرار است انتخابات ریاست جمهوری انجام شود امکاناتی برای همه نامزدها فراهم می‌شود تا نظرات خود را در قالب طرح و برنامه ارائه دهند و اگر آن مصداق فردی باشد که به جبهه انقلاب متعلق باشد بتواند گفتمان انقلاب را نمایندگی و از آن دفاع کند طبیعتا وقتی که این فرصت بین همه نامزدهای انتخابات تقسیم می‌شود بهتر است که سبدی از نام نامزدهای جبهه انقلاب معرفی شود که در صدد دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی باشند و در مقابل شبهه افکنی‌هایی جبهه دور از انقلاب پاسخگو بوده و روشنگری‌های لازم را در جامعه انجام دهند تا به امید خدا نامزد اصلی جبهه انقلاب در انتخابات پیروز شود.

البته این نباید تنازع را در جبهه انقلاب دامن بزند یا اینکه همه نامزدها بخواهند تا لحظه آخر بر روی ماندن خود در صحنه پافشاری کنند و باید بنا بر این باشد که همه افرادی که نامشان در بین سبد نیروهای انقلاب در انتخابات حضور می‌یابد به این متعهد باشند که از نامزد اصلح حمایت کنند.

محمود احمدی نژاد آشفته شد /ادعای عضو جبهه پایداری درباره حمایت سران اصلاحات از رئیس جمهور سابق

سران اصلاحات با احمدی نژاد در تفاهم کامل قرار دارند

با توجه به اینکه شما در دولت نهم قائم مقام سازمان برنامه و بودجه بوده‌اید تا چه میزان ورود محمود احمدی نژاد به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را پیش بینی می‌کنید؟

مطمئنا صلاحیت احمدی نژاد تایید نخواهد شد و این گفته ما هم بر اساس پیش گویی نیست، بلکه بر اثر اطلاعاتی است که از روند کار شورای نگهبان داریم. احمدی نژاد از اینکه عده‌ای گفته بودند ممکن است رد صلاحیت شود بسیار برآشفته شده بود، در حالی که در عالم سیاست هرکس قادر به پیش بینی خواهد بود و دلیلی برای ناراحتی هم وجود ندارد، این موضوع هم دلیل بی منطقی اوست. با توجه به پارامترهایی که قبلا وجود داشته و منجر به عدم صلاحیت او شده است نه تنها این پارامترها از بین نرفته بلکه پارامترهای تازه‌ای هم به عدم صلاحیت او اضافه شده است.

من به عنوان فردی که قبلا این موضوعات را دنبال کردم می‌گویم که قطعا صلاحیت او رد خواهد شد. کمااینکه او اخیرا بر ضد سیاست‌های رسمی نظام هم معرکه گرفته است، بنابراین خودش هم قطعا می‌داند که صلاحیتش رد خواهد شد.

ورود او به انتخابات هم در سال ۹۶ و هم امسال به این سبب نیست که واقعا می‌خواهد نامزد شود، بلکه در صدد یک ایفای نقش است و این ایفای نقش هم به نظر من در باره وحدتی استراتژیک است که با غرب باوران پیدا کرده و این هم مسبوق به سابقه است، زیرا در سال ۹۰ او ریل باورهای سیاسی خود را تغییر داده و با غرب باوران به یک وحدت استراتژیک رسید و حتی با افرادی که در ظاهر رو در رویش بودند هم به وحدت رسیده است.

اگر دقت کنید در سال ۹۶ هم نقش او مکمل نقش هاشمی بود، به این مفهوم که هاشمی مطمئن بود صلاحیتش رد خواهد شد و احمدی نژاد هم مطمئن بود که نامزدش یعنی مشایی رد خواهد شد و هر دوی این افراد با علم به این موضوع مسیری را دنبال کردند که باعث پیروزی روحانی شد. در جبهه‌های نظامی هم برای اینکه بخواهند دشمن را منحرف کنند از یک منطقه دیگر حمله می‌کنند.

با شواهد فراوانی این موضوع قابل اثبات است که احمدی نژاد از سال ۹۰ با افرادی که به صورت ظاهری در مقابلش بودند به وحدت رسید. معتقدم که الان سران اصلاحات با احمدی نژاد در تفاهم کامل قرار دارند، ولی بدنه اصلاحات اقبالی به احمدی نژاد ندارند و صرفا نقش احمدی نژاد این است که در انتخابات اینده به نحوی نقش ایفا کند که صحنه به نفع غرب باوران رقم بخورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • وکیل
    0

    خدایا فهم و شعور چیز خوبیه که به بعضی عقده ای ها چرا ندادی

  • استاد اسناد
    0

    اگر چنین باشد که باید به احمدی نژاد تبریک گفت چرا که نشانه رشد افکار اعتقادی و جهانبینی ایشان است و درجا نزدن در جمع متحجرین دلواپس.من قبلا هم به تفکرات اصلاح طلبی احمدی نژاد باور داشتم و بارها گفتم که نظرات ایشان اصلاحطلبانه است و تبریک گفتم.

  • محمد
    0

    برادر عرزشی از گندم ری نخواهید خورد

  • علی
    0

    ایران عزیز باید همواره دارای شخصیتهای با افکار بزرگ و میهن پرست مثل احمدی نژاد و مهاجرانی و خاتمی و رییسی و نیکزاد و قالیباف و محسن رفسنجانی را در دامن خود داشته باشد تا مردم امیدوار باشند که در آینده پس از پیران سیاستمداری مانند جنتی مجتهد شبستری و سایر بزرگان ٬بی کس و تنها نخواهند ماند. درود بر وطن دوستان

  • مهدی
    0

    این حکومت اگه برای مردم احترام قاعل باشد با ید دکتر احمدی‌نژاد را تایید صلاحیت کند

  • کوروش
    0

    این انگ ها به احمدی نژادنمی چسبد.

  • شهروند
    0

    شما خودتون با این تهمت ها دنبال خودشیرینی خودت هستی یا نگرانی ؟ احمدی نژاد را من کارگر بهش رای میدم حالا بدنه ملت باشم یا بدنه ماشین شما کجای این ملت هستید ؟

  • محمد
    0

    مگه شماها صلاحیت انسانها را تاین میکنید تنها چیزی که انسانها را به رتبه بالا مرساند تقوای انسانه که تقوای احمدی نژاد خیلی بیشتر از شماهاست اگر راست میگویید خودتان را به رفراندوم بگذارید ببینید کی صلاحیت داره هیچ کس به اندازه احمدی نژاد تو این جامعه صلاحیت رهبری مردم را ندارد این شورا را ملت قبول ندارند چون منتخب مردم نیست دوما مستقل نیست وخود شورا فاقد صلاحیته میزان رای ملته که آن راهم نمیگذارید مردم آزادانه انتخاب کنند خجالت هم خوب چیزیه خیلی پر رویید والاه رو نیست که

  • کاربر ناشناس
    0

    باز کلک جدید اصلاح طلبانه که مثلا مردم گول بخورن به احمدی نژاد رای ندن اصلاح طلبان دیگه آبرویی ندارین بیخود دست وپا نزنین که افرادی رو که مردم دوست دارن وابسته تیم کثیف خودتون قلمداد کنین

  • کاربر ناشناس
    0

    احمدی نژادکجایی کرونا کرونا ونگرانی ونابود مردم صدرصد

  • بلوچ
    0

    بی شرفی اینها حد ندارد. 700 درجه تغییر!! انگار نه انگار که جبهه پایداری شان در سر احمدی نژاد هاله نور می دید و او را نماد بصیرت می دانست!!!

  • حسن
    0

    چرا اين قدر از احمدي نژاد مي ترسيد.وقتي بيشترمردم مي خواهند كه بيايد رييس جمهور بشه شما چه كاره ايد.او ياور رهبري و پشت و پناه مستضعفين است

  • کاربر ناشناس
    0

    س. انشااله. که. اقای احمدی نژاد خواهد امد مگراقای. احمدی. نژاد چکارکرده. حسودی. میکنن

  • جواد
    0

    بایدحتما. اقای احمدی نژاد بیاید.

  • کاربر ناشناس
    0

    نه اصلاح طلبان نه احمدی نژاد هیچکدام. اینها شایسته کشور داری نیستند فقط اشخاصی مانند رئیسی یا مانند سعید محمد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها