سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

شیب بسیار تند کرونا در ۱۲ استان/ فقط ۱۱ شهر آبی داریم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: بیماری در ۱۲ استان شیب بسیار تندی دارد.

شیب بسیار تند کرونا در ۱۲ استان/ فقط ۱۱ شهر آبی داریم

علیرضا رئیسی، روز شنبه بیست و یکم فروردین ۱۴۰۰، در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، به ارزیابی وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شکل گیری موج جدید کرونا، افزود: افت در رعایت پروتکل‌ها باعث شد این موج شکل بگیرد. به طوری که رعایت پروتکل‌ها به زیر ۶۰ درصد رسید.

رئیسی ادامه داد: اما یک عامل مهم، ویروس جهش یافته است که الان سوش غالب در کشور ویروس انگلیسی است.

وی به عامل مهمی که تمامی کشورها درگیر آن هستند، اشاره کرد و گفت: ویروس جهش‌یافته انگلیسی در حال حاضر در اغلب کشورها باعث بروز کرونا و موج جدیدی شده است و در کشور ما نیز در ۱۲ استان این ویروس باعث شده تا شیب بسیار تندی را شاهد باشیم.

رئیسی ادامه داد: استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی و جنوبی، زنجان، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، لرستان، همدان، مرکزی و قم ویروس جهش‌یافته انگلیسی شیب بسیار تندی دارد و باید به شدت مراقبت کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: در ۱۱ استان دیگر نیز شیب تند است اما هنوز به تندی ۱۲ استان قبلی نرسیده اما وارد موج چهارم شده و هفته‌های سختی را پیش‌رو خواهند داشت.

به گفته وی، این استان‌ها شامل ایلام، البرز، آذربایجان غربی، سمنان، تهران ، خراسان رضوی ، اصفهان ، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: برخی از استان‌ها نیز مانند گیلان، مازندران و خوزستان موج جدیدی از ویروس انگلیسی را تجربه می‌کنند.

وی تأکید کرد: باید با رعایت شدید پروتکل‌ها در چهار استان یزد، گلستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که در ابتدای موج هستند، از شیوع ویروس در آنها جلوگیری کرد.

رئیسی اظهار داشت: در مجموع در حال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز، ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی است و رعایت پروتکل‌ها به ۵۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز به مدت ۱۰ روز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور اجرایی می‌شود، گفت: در شهرهای قرمز، همه مشاغل به جز مشاغل ۱ تعطیل هستند، در شهرهای نارنجی، فقط مشاغل ۱ و ۲ فعال هستند و در شهرهای زرد، مشاغل ۱، ۲ و ۳ فعالیت می‌کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر پرهیز از دورهمی ها و جمع‌های خانوادگی، تصریح کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم به شرایط قبل از بحران کرونا باز گردیم.

منبع: مهر

70

حجم ویدیو: 4.98M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    جناب رییسی ناراحت نباشید برای انتخابات همه شهرها آبی میشوند

  • از من بدت نیاد هاا
    0

    ببهشین . معذرت میخام . تقصیر منه . واردات واکسن رو متوقف کردم . گفتم که مردم دعا بخونن خوب میشن . خب دارن میمیرن ؟ مقصر خودشونه . مریض نشن دیگه

  • نیما
    0

    خیلی بد شد که . هنوز 11 شهر آبی مونده. ای بابا . یکم مسافرهارا بفرستید اونجا ها تا این 11شهر هم قرمز بشه خیال مسوولان راحت بشه

  • یارمحمد
    0

    جمعیت کمتر،زندگی بهتر

    نظرات شما -
    • .
      0

      هر یکی که از دنیا می رود،یک انسان است.لطفا کمی فکر کنید.وقتی کسی از دنیا می رود ،پدری مادری فرزندی پدربزرگی مادربزرگی ،یک انسان است که عزیزانش او را از دست می دهند.ای کاش به حرفی که می زنیم،فکر کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها