پروژه"برج‌های دوقلو" جایگاهی در کالبد شهرکرد ندارد

پروژه"برج‌های دوقلو" جایگاهی در کالبد شهرکرد ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمدرضا بیاتی شامگاه یکشنبه در نشست خبری شورای اسلامی شهر شهرکرد اظهار داشت: متاسفانه پروژه برج‌های دوقلوی شهرکرد در کمیسیون عمران شورا مطرح نشد و مستقیم در صحن علنی شورا مطرح و بررسی شد از همین‌رو بررسی‌های لازم و کافی در خصوص این پروژه صورت نگرفت.

وی به عدم توانایی مالی و فنی و جانمایی غلط پروژه توسط شهرداری شهرکرد اشاره کرد و افزود: این پروژه به لحاظ معماری و شهرسازی جایگاهی در کالبد شهرکرد ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر شهرکرد با تاکید بر اینکه ما مخالف برج‌سازی در شهر نیستیم، بیان کرد: برج را باید بخش خصوصی بسازد نه اینکه شیوه عمل به گونه‌ای باشد که شهرداری با برج‌سازی وظایف ذاتی‌اش را فراموش کند.

بیاتی خاطرنشان کرد: این پروژه 110 میلیارد تومان بدهی در بانک، پیمانکار و دولت ایجاد کرده است بدون آن که حتی یک ریال پول برای ادامه کار داشته باشد.

وی تاکید کرد: این پروژه می‌توانست جانمایی خوبی به عنوان مثال در اطراف شهر داشته باشد که در این صورت عاملی برای سوق دادن ارزش افزوده به محلات می‌شد ضمن اینکه معضل ایجاد ترافیک و نبود پارکینگ را هم نداشت.

وی عدم توجه مجموعه شهری به وضعیت ساخت‌وساز را عاملی برای ایجاد ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: 97 درصد پروانه‌های صادره در شهر از یک تا 6 طبقه تخلف می‌کنند که همین مسئله کمبود فضا برای پارک ماشین را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر شهرکرد خواستار تدبیر اساسی برای حل ترافیک در برخی نقاط شهر شد و گفت: در اطراف بیمارستان کاشانی مشکل ترافیک وجود دارد اما متاسفانه دخالت برخی مراجع در کار باعث می‌شود بیمارستان از ایجاد پارکینگ مورد نیاز خودش خودداری کند.

بیاتی تاکید کرد: همکاری آن گونه که باید در شهرکرد وجود ندارد و اقداماتی هم که تاکنون انجام شده تنها تسکین دهنده بوده و خیلی موثر نیست.

وی به عدم تناسب ضوابط شهرسازی با ظرفیت‌های شهرکرد اشاره کرد و ادامه داد: کمیسیون ماده 100 قبل از آن که فرصتی برای شهرداری باشد برای متخلفان یک فرصت است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر شهرکرد یادآور شد: شهرداری متولی ایجاد شغل نیست اما باید توجه داشت که ضایعات ناشی از نبود شغل گریبانگیر مدیریت شهری می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها