لزوم افزایش تجهیزات بیمارستان‌های گیلان

استاندار گیلان بر ضرورت توجه به افزایش تجهیزات بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان تأکید کرد و گفت: حتی یک بیمار هم نباید بدون تخت باشد.

لزوم افزایش تجهیزات بیمارستان‌های گیلان

ارسلان زارع در جلسه ستاد گیلان با ابراز نگرانی از شیب تند اوج گیری در سطح گیلان، گفت: انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی از عراق، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، شکل گیری اجتماعات، خریدهای شب عید و سفرهای نوروزی و دید و بازدیدهای خانوادگی و فامیلی مهمترین دلایل اوج گیری مجدد در گیلان است.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل و همراهی متقابل در بین مسئولان و خدمتگزاران در راستای افزایش امید در بین مردم در جهت مهار این بیماری، افزود: تمهیدات لازم برای افزایش تجهیزات بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان از جمله تخت‌های بیمارستانی و دستگاه‌های اکسیژن ساز و دیگر امکانات و همچنین نیروی انسانی مورد نیا در شرایط سخت کرونایی کنونی اندیشیده شده تا حتی یک بیمار بدون تخت نباشد.

استاندار گیلان رعایت توصیه‌های بهداشتی، پرهیز از شکل گیری دورهمی، تجمع و نیز پرهیز از ترددهای غیرضروری را از سوی مردم، بهترین و مؤثرترین راه مقابله و مهار همه‌گیری کرونا برشمرد و ادامه داد: فرمانداران، اتحادیه‌های صنفی، کمیته امنیتی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بسیج و سمن‌ها بر رعایت الزامات طرح جامع بویژه توسط اصناف نظارت کرده و مطابق با قانون، با متخلفان برخورد شود.

زارع با تاکید بر لزوم انجام اقدامات اقناعی با تولید محتوای مبتکرانه توسط صدا و سیما و رسانه‌ها، گفت: در این مقطع زمانی رسانه‌ها نقش پر رنگی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌افزایی عمومی دارند و انتظار می‌رود صداوسیما و کمیته فضای مجازی ستاد استانی مدیریت کرونا، نسبت به تولید محتوای رسانه‌ای اثربخش در راستای تاکید بر ضرورت پرهیز از عادی‌انگاری، اقدام کنند.

وی لزوم در پیش گرفتن سبک زندگی جدید متناسب با الزامات کرونایی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه از ضروریات شرایط کنونی دانست و اضافه کرد: تغییر رفتار اجتماعی و برگزیدن سبک زندگی جدید از جمله خرید اینترنتی و دید بازدید از طریق تماس تصویری و مجازی به جای حضوری، راه اصلی مقابله با کرونا و قطع چرخه زنجیره انتقال بیماری است.

زارع با بیان اینکه تزریق واکسن به اقشار مختلف جامعه بر اساس سند ملی واکسیناسیون اجرایی می‌شود، اظهار کرد: مهلت پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا نیز در جهت حمایت از متقاضیان این بخش، تا شهریور ماه امسال تمدید شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها