رئیس پلیس فتا استان فارس:

اجاره کارت‌های بانکی جرم است

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار، تأکید کرد که اجاره دادن کارت‌های بانکی به لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.

اجاره کارت‌های بانکی جرم است

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی فروش و یا اجاره منزل در یکی از سایت‌های واسطه گر و پرداخت مبالغی به عنوان بیعانه، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان در بررسی‌های اولیه و بازجویی از شکات مطلع شدند که مال باختگان در یکی از شبکه‌های فضای مجازی، با مشاهده آگهی تحت عنوان اجاره منزل، باغ و ویلا زیر قیمت بازار و همچنین فروش خودرو با فرد تبلیغ کننده تماس و مبالغی به عنوان بیعانه به حساب کلاهبردار واریز و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگو تماس نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد مرد 39 ساله از افراد بی بضاعت و بعضاً بی سواد، 23 کارت بانکی جهت واریز وجه اجاره کرده است، گفت: متهم تاکنون مبلغ یک میلیارد ریال از 5 شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم هدف خود از این کار را کسب درآمد عنوان و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

وی با اشاره به این موضوع که بسیاری از شهروندان با دریافت مبالغی اندک اقدام به اجاره دادن کارت‌های بانکی خود به دیگران می‌کنند، اظهار داشت: اجاره و یا در اختیار دادن کارت‌های بانکی خود به دیگران جهت اقدامات مجرمانه، جرم محسوب می‌شود.

سلیمانی از هموطنان درخواست کرد که در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها