مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد:

مسافران خارجی در فرودگاه مشهد تست پی‌سی‌آر می‌دهند

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از کنترل و انجام تست فوری کرونا از مسافران خارجی در این فرودگاه خبر داد.

مسافران خارجی در فرودگاه مشهد تست پی‌سی‌آر می‌دهند

حسن جعفری با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک آزمایشگاه تست کرونا در سالن پروازهای خارجی فرودگاه هاشمی‌نژاد برای پروازهای ورودی به مشهد مستقر کرده است. هر مسافری که از کشورهای خارجی وارد مشهد شود، در فرودگاه از او تست پی‌سی‌آر گرفته خواهد شد و در صورت مثبت بودن تست آن‌ها، دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراحل درمانی و قرنطینه آنان را انجام خواهد داد.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت حاد کرونا در مشهد و ایران، پروازهای خارجی به شدت کاهش داشته و حتی در چند روز گذشته یک پرواز قطری به دلیل کاهش چشمگیر مسافرانش، پرواز خود را لغو کرد.

جعفری در خصوص وضعیت کنترل پروتکل‌های بهداشتی مسافران ورودی به مشهد خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه هاشمی‌نژاد با توجه به وضعیت قرمز کرونایی تشدید شده است. فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن‌های پرواز به خوبی رعایت می‌شود. ناظران سلامت در تمامی سالن‌ها به افرادی که ماسک ندارند و یا فاصله‌گذاری‌ها را رعایت نکنند، تذکر می‌دهند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد ادامه داد: پلیس اجازه ورود مسافران بدون ماسک به سالن را نمی‌دهد. همچنین اگر مسافران پروتکل‌ها را رعایت نکنند خدماتی به آنان ارائه نخواهد شد. مسافران همچنین در ورود به سالن‌های فرودگاه‌ به وسیله دستگاه‌های تب‌سنج کنترل می‌شوند و اگر مسافری دارای علائم باشد به وسیله اورژانس به مراکز درمانی منتقل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرودگاه برای مسافران داخلی ورودی به مشهد درخواست آزمایشگاه تست فوری کرونا داده است یا خیر؟ گفت: تابع قوانین و ابلاغیه‌های ستاد کرونا هستیم. اگر قرار باشد آزمایشگاه تست فوری کرونا در فرودگاه مستقر شود، ستاد کرونا به تشخیص خود این آزمایشگاه را در فرودگاه مستقر خواهد کرد و مدیریت فرودگاه اختیاری در این زمینه برای استقرار آزمایشگاه تست فوری کرونا ندارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها