یک فعال حوزه کار:

کرونا سبک خرید مردم را تغییر داد

یک فعال حوزه کار معتقد است اگر چه کرونا محدودیتها و مشکلاتی برای اقتصاد و بازار کار ایجاد کرد اما در مقابل فرصتهایی هم به وجود آورد و باعث شد تا شکل کسب و کارها و سبک خرید مردم تغییر کند.

کرونا سبک خرید مردم را تغییر داد

هادی ابوی با بیان اینکه در سالهای اخیر به دلیل نوع نگاه به مقوله کار و ضعف فرهنگ کار تغییر در وضعیت مشاغل را شاهد بودیم، اظهار کرد: تحت تاثیر این نوع فرهنگ، بیشتر مشاغل به سرعت تغییر کردند و برخی دیگر نیز در حال از بین رفتن هستند.

وی ادامه داد: امروز در حوزه مشاغل خدماتی می بینیم که کارهای تعمیراتی و تاسیساتی از حالت سنتی خارج شده و در بستر اینترنت ارائه می شود.

این فعال حوزه کار شیوع کرونا را درکنار مقوله فرهنگ کار، در تغییر وضعیت کسب وکارها موثر خواند و گفت: بحران کرونا اگرچه محدودیتهایی برای اقتصاد و بازار کار ایجاد کرد ولی در مقابل فرصتهایی هم به وجود آورد و باعث شد تا شکل کسب و کارها و سبک خرید مردم تغییر کند و جهش ویژه ای را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شاهد باشیم.

به گفته ابوی، فروش آنلاین و گسترش کسب و کارهای اینترنتی از جمله فرصتهای است که در سایه شیوع کرونا به دست آمد و باعث شد تا با اتصال مراکز خدماتی و اداری به یکدیگر از طریق فضای مجازی، بخش اعظمی از خدمات به شکل اینترنتی ارائه و از مراجعات حضوری جلوگیری شود.

به اعتقاد این فعال حوزه کار، رویکرد بسیاری از مشاغل با شیوع ویروس کرونا از حالت سنتی خارج شد و به سمت فضای مجازی و اینترنتی شدن پیش رفت که با توجه به آنکه در آینده نزدیک شاهد ایجاد مشاغل جدید خواهیم بود، رویکرد حاضر موجب خواهد شد تا مشاغل جدید و نوپا جای خود را به مشاغل سنتی بدهند و در بستر اینترنت و فضای مجازی شکل بگیرند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها