تعهد ترامپ به کمک برای پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۲

رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی در یک مراسم با حضور حامیان مالی کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه متعهد شد به جمهوری‌خواهان در کسب کرسی‌های کنگره در انتخابات سال ۲۰۲۲ کمک کند.

تعهد ترامپ به کمک برای پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۲

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ در یک ضیافت شامل در محل ملک تفرجگاهی‌اش موسوم به باشگاه مارالاگو برای حامیان مالی کمیته ملی جمهوری‌خواهان در پالم بیچ فلوریدا مجدداً به طرح ناراحتی‌اش از ناتوانی در چسبیدن به کاخ سفید به رغم شکست در انتخابات سوم نوامبر گذشته به جو بایدن پرداخت.

مک‌کانل به خاطر گفتن این حقیقت واضح در دوره پس از انتخابات ۲۰۲۰ که جو بایدن در کسب ریاست جمهوری پیروز شده، با ترامپ اختلاف پیدا کرد و هر دوی آنها با یکدیگر اختلاف دارند. به گفته یکی از شرکت کنندگان این مراسم، ترامپ با جدا شدن از متن از پیش آماده شده سخنرانی‌اش این سناتور را "حرامزاده" خوانده است.

همچنین ترامپ قبل از ترک ریاست جمهوری از مایک پنس به خاطر عدم مداخله با هدف متوقف ساختن روند تایید شمارش آرای انتخابات از سوی کنگره انتقاد کرده بود، در حالی که این معاون رئیس جمهور سابق چنین اختیاری نداشت.

شرکت کننده در مراسم مذکور اظهار کرد، ترامپ مجددا با جدا عمل کردن از متن سخنرانی از پیش آماده شده‌اش اظهار کرد، اخیرا با مایک پنس صحبت داشته و به او گفته که هنوز از او ناراحت است.

در همین حال ترامپ در اظهارات از قبل آماده شده‌اش که از سوی رویترز دیده شد، تلاش داشت تا خود را چهره با نفوذ و تعیین کننده حزب جمهوریخواه نشان دهد و گفت که خواستار صحبت "درباره آینده حزب جمهوریخواه - و آنچه که باید با هدف قرار دادن نامزدهای حزب در مسیر پیروزی انجام دهیم" است.

او گفت: من در حالی امشب در برابر شما می‌ایستم که مملو از این اطمینان هستم که در سال ۲۰۲۲ ما قرار است مجلس نمایندگان را باز پس بگیریم و قرار است مجددا مدعی کنترل سنا شویم. و سپس در سال ۲۰۲۴ یک نامزد جمهوریخواه قرار است در کسب کاخ سفید پیروز شود.

ترامپ مدت دو ماه و نیم بعد از خروج پرآشوبش از کاخ سفید را صرف در نظر گرفتن درخواستهای نامزدهای انتخابات ۲۰۲۲ برای جلب تایید وی از خودشان کرده و این تایید را بر مبنای حمایت کردن یا نکردن آنها از خود و دستورکارش به عمل آورده است.

قانون اساسی آمریکا به ترامپ این حق را می‌دهد که برای یک دور چهار ساله دیگر ریاست جمهوری کاندیدا شود اما او گفته است هر گونه صحبت از برنامه‌هایش برای این نامزدی باید تا بعد از انتخابات نوامبر ۲۰۲۲ به تعویق بیفتد. چند جمهوریخواه دیگر نیز کاندیداتوری‌های بالقوه خودشان را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مطرح کرده‌اند از جمله مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و رون دسانتیس، فرماندار فلوریدا.

با وجود این که بایدن با اختلاف چند میلیون رای ترامپ را شکست داد، حزب جمهوریخواه آرای چشمگیری را در میان برخی رای دهندگانی که به طور سنتی حامی دموکراتها بوده‌اند نظیر لاتین تبارها و آفریقایی-آمریکایی‌ها کسب کرد.

ترامپ که صحبتهایش را با حملاتی به جو بایدن همراه کرد، گفت، کلید کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۲ تقویت این دستاوردها است و گفت: حزب جمهوریخواه در آینده با پذیرفتن سرنوشتش به عنوان قهرمان طبقه کارگر آمریکایی‌ها موفق خواهد شد و رشد پیدا خواهد کرد.

نقش فعالانه ترامپ در سیاستهای جمهوریخواهان به رغم شکستش در انتخابات ۲۰۲۰ بر خلاف نقش ایفا شده از سوی دیگر روسای جمهور سابق است که بعد از ترک کاخ سفید تمایل به دور شدن از توجهات پیدا کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس ترامپ در ادامه این سخنرانی خود بیان داشت: کلید آینده‌ای همراه با پیروزی تقویت دستاوردهایی کسب شده از سوی جنبش شگفت انگیز ما در چهار سال گذشته است. ما تحت رهبری خودمان از ورود میلیونها و میلیونها رای دهنده جدید به ائتلاف جمهوریخواهان استقبال کردیم. ما حزب جمهوریخواه را به حزبی که واقعا برای همه آمریکایی‌ها میجنگد تغییر شکل دادیم.

ترامپ این سخنرانی را پشت درهای بسته و به عنوان آخرین سخنرانی اجلاس حامیان مالی کمیته ملی حزب جمهوریخواه مطرح کرد. بخش عمده این مراسم در یک هتل مجلل در فاصله چهارمایلی از باشگاه مارالاگوی ترامپ برگذار شد اما شرکت کنندگان در ادامه با اتوبوس به منظور شنیدن سخنرانی ترامپ به محل باشگاه منتقل شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها