مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی:

عملیات غیرمجاز ساخت و ساز در محدوده تاریخی چهره گشای ارومیه متوقف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: فروردین امسال عملیات غیرمجاز ساخت و ساز در محدوده تپه قبرستان تاریخی چهره گشای ارومیه توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی متوقف و اعمال قانون شد.

عملیات غیرمجاز ساخت و ساز در محدوده تاریخی چهره گشای ارومیه متوقف شد

جلیل جباری اظهار داشت: فروردین امسال عملیات غیرمجاز ساخت و ساز در محدوده تپه قبرستان تاریخی چهره گشای ارومیه توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی متوقف و اعمال قانون شد.

وی افزود: بنابراین برابر هماهنگی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ارومیه و پاسگاه انتظامی امامزاده، عملیات مشترک ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده تپه قبرستان چهره‌گشای روستای گل پرچین متوقف و با برخورد قاطعانه و بدون اغماض با متخلفان، هماهنگی‌های لازم برای اعمال قانون تخریب و اعاده به حالت سابق، مراتب به مراجع قضائی معرفی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین در راستای تعاملات بین یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی و یگان حفاظت جهاد کشاورزی استان، در هماهنگی به عمل آمده با سربازرس وقت یگان حفاظت جهاد کشاورزی، درخواست رسیدگی هر چه سریعتر به موضوع ساخت و ساز غیرمجاز و قلع و قمع آن شد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و تدابیر ابلاغی این اداره کل، گشت تلفیقی یگان حفاظت و معاونت میراث فرهنگی در روز تعطیل نیمه شعبان برای جلوگیری از جولان متخلفان و مخربان میراث فرهنگی اجرا شد.

همتی افزود: در این راستا یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز دیگر نیز در محدوده عرصه تپه باستانی جارچیلو که شخص خاطی با استفاده از ایام تعطیل اقدام به اجرای عملیات غیر قانونی و غیر مجاز می‌کرد، به سرعت متوقف و با اعمال قانون به مراجع قضائی معرفی شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها