حضور بی‌شور و هیجان مردم پرو در انتخابات ریاست جمهوری همراه با ماسک و خودکار

مردم پرو روز یکشنبه (امروز) در حالی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند که این انتخابات به خاطر بی‌تفاوتی عمومی گسترده در پی دهه‌ها سوء‌استفاده و مدیریت ناصحیح، نرخ مشارکت بسیار پایین‌ است.

حضور بی‌شور و هیجان مردم پرو در انتخابات ریاست جمهوری همراه با ماسک و خودکار

به گزارش رویترز، رأی‌گیری قرار است از ۷ صبح به وقت محلی آغاز شود و تعداد ایستگاه‌های موجود برای رأی‌دهی به نسبت انتخابات پیشین، به میزان ۳ برابر افزایش یافته چرا که مقامات سعی دارند از دامن زدن به موج دوم کرونا در این کشور ناحیه آند، جلوگیری کنند.

با وجود آنکه هیچ‌یک از ۱۸ نامزد ریاست جمهوری بیش از ۱۱ درصد رأی نیاورده و گزینه "بدون رأی" هنوز بیشترین طرفدار را در دور اول رأی‌گیری میان رأی‌دهندگان خشمگین دارد، احتمالاً دو رقیب از دو قطب مخالف در دور دوم در ژوئن، مقابل هم قرار خواهند گرفت.

به ۲۵.۲ میلیون واجدین رأی در پرو گفته شده به منظور جلوگیری از شیوع کووید ۱۹، ماسک بزنند و برای نوشتن رأی خودکارهای شخصی همراه داشته باشند. پرو هفته گذشته آمار روزانه ۳۱۴ کشته ناشی از ویروس کووید ۱۹ را به ثبت رساند.

اگر چه رأی‌دهی در پرو اجباری است، این نگرانی وجود دارد که بسیاری رأی‌دهندگان به تهدید جریمه ۲۵ دلاری بی‌توجه باشند و خانه بمانند.

رأی‌گیری قرار است ۷ شب به پایان برسد. انتظار می‌رود رأی‌پرسی ایپسوس پرو و اولین نتایج رسمی، تا ساعت ۱۱.۳۰ شب اعلام شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها