«بی بی سی» باز هم سیلی خورد/ «مردم محوری»؛ بزرگ ترین افتخار حزب حاکم چین

اگرچه سطح دفاعی چین در برابر اپیدمی کرونا به دستاوردهای چشمگیری ختم شده اما بسیاری از مردم ممکن است از این موضوع مطلع نباشند که هزاران نفر از مقامات دولتی چین به دلیل پیشگیری های ناکارآمدشان در برابر مجازات شده اند.

«بی بی سی» باز هم سیلی خورد/ «مردم محوری»؛ بزرگ ترین افتخار حزب حاکم چین

کانال چینی زبان شبکه تلویزیونی «بی بی سی» در تاریخ 9 آوریل برابر با 20 فروردین ماه، اقدام به انتشار پیش پرده یک برنامه در شبکه «یوتیوب» کرد؛ عنوان این پیش برنامه در حقیقت این جمله بود: «حزب کمونیست چین فقط از یک چیز می ترسد و آن مردم چین است؛‌ آنها از آمریکا و یا انگلیس ترسی ندارند بلکه از مردم چین می ترسند».

«بی بی سی» باز هم سیلی خورد/«مردم محوری»؛ بزرگ ترین افتخار حزب حاکم چین_fororder_20210410131506994

طبق این پیش برنامه، «بی بی سی» با فردی به نام «توماس توگندهت» از اعضای حزب محافظه کار و رئیس کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس درباره موضوعاتی از جمله مسیر روابط بین چین و انگلیس به گفت و گو و مصاحبه می پردازد.

«توماس توگندهت» یکی از سیاستمداران انگلیسی است که پیشتر به بهانه مسائل مرتبط با حقوق بشر به انتقاد و بی اعتبار کردن رویکرد چین در قبال شین جیانگ و هنگ کنگ پرداخته و بحث مدعیانه نسل کشی در شین جیانگ را تبلیغ کرده است.

وزارت امور خارجه چین نیز در تاریخ 26 مارس سال جاری میلادی با صدور اطلاعیه ای، از تحریم 9 شخصیت و چهار نهاد انگلیسی خبر داد که توگندهت نیز یکی از افرادی بود که هدف تحریم های چین قرار گرفت.

در چنین شرایطی، شبکه تلویزیونی «بی بی سی» چنین فردی را برای مصاحبه دعوت و از کلمات و گفتار وی برای عنوان پیش پرده برنامه خود استفاده می کند؛ باید گفت که چنین رویکردی از سوی «بی بی سی» صرفا با هدف تلاش برای بی اعتبار کردن روابط حاکم بین حزب کمونیست و مردم چین صورت می گیرد.

با این وجود، این تلاش برای بی اعتبار کردن چین به اندازه ای سطح پائین بود که در قسمت نظرات یوتیوب مستقیما زیر و رو و سرنگون شد؛ پیام هایی در قسمت نظرات یوتیوب نوشته شده بود که به طور گسترده ای مورد تقدیر کاربران اینترنت قرار گرفت؛ این پیام ها به این شرح بودند: «این بالاترین افتخار برای یک حکومت است»؛ «این بالاترین افتخار برای حزب کمونیست چین است»؛ «این احتمالا تنها حرف درست در تاریخ بی بی سی باشد».

این مصاحبه هنوز پخش نشده است اما «بی بی سی» سیلی آن را زودتر خورد و باید گفت که تلاش این شبکه تلویزیونی جهت تحریک روابط حاکم بین حزب کمونیست و مردم چین محکوم به چیزی جز خیال پردازی نیست.

برای مثال، هر روز به تعداد مردمی که به این درک می رسند که چین می تواند هر چه سریع تر اپیدمی را کنترل کند، افزوده می شود؛ دلیل اصلی نیز این است که حزب کمونیست چین قدرتی فوق العاده در سازمان دهی و بسیج نیرو دارد و می تواند تلاش های خود را روی موضوعات اساسی متمرکز سازد و متعاقب آن نیز این توده های مردمی هستند که به شیوه ای داوطلبانه از الگوی حزب کمونیست چین پیروی می کنند؛ اعضای حزب کمونیست چین نقشی مثال زدنی و پیشرو دارند و در مواجه با گرفتاری ها و چالش ها، همواره پیش قدم بوده اند.

«ژانگ ون هونگ» دبیر شعبه حزب کمونیست چین در بخش بیماری های عفونی بیمارستان «هوآشان» وابسته به دانشگاه «فودان» و رئیس گروه تخصصی درمان کرونا در شانگهای در سخنان خود اینطور تاکید کرده است که: «اعضای حزب کمونیست چین اول از همه دست به کار می شوند و این فقط یک شعار نیست بلکه عمل است. مشخص شده است که بسیاری از اعضای حزب کمونیست چین در خط مقدم روند مهار اپیدمی کرونا حضور داشته اند».

برنامه استراتژیک اصلی حزب کمونیست چین جهت بهبود و ارتقاء ادامه دار سطح مدیریت و رهبری اش، مدیریت دقیق و همه جانبه بر اعضای حزب است؛ اگرچه سطح دفاعی چین در برابر اپیدمی کرونا به نتایج و دستاوردهای چشمگیری ختم شده است اما با این حال بسیاری از مردم ممکن است از این موضوع اطلاع نداشته باشند که هزاران نفر از مقامات و کادر دولتی چین به دلیل پیشگیری های ناکارآمدشان در برابر همه گیری کرونا مجازات شده اند.

برای مثال، در سال 2021 میلادی، 3 نفر از اعضای حزب کمونیست چین در «شیجیاژوانگ» و همچنین 14 نفر دیگر از اعضای این حزب در شهر «تانگهوا» واقع در استان «جیلین» به دلیل عدم واکنش کارآمد در برابر همه گیری کرونا مؤاخذه شده اند؛ چندی پیش نیز دبیر کمیته حزبی شهر رویلی استان «یون‌نان» به دلیل تخطی جدی از انجام وظیفه خود در روند مهار اپیدمی کرونا از سمت خود برکنار شد.

این در حالیست که بهترین عملکرد برخی سیاستمداران غربی هنگام وقوع همه گیری کرونا این بود که از زیر بار مسئولیت های خود شانه خالی کنند.اپیدمی کرونا در آمریکا تاکنون تلفاتی بیش از 570 هزار نفری بر جای گذاشته است؛‌ این یک فاجعه طبیعی و در عین حال یک فاجعه دست ساز بشر است اما تاکنون هیچ کدام از مقامات آمریکایی در این رابطه پاسخگو نبوده اند.

«بی بی سی» باز هم سیلی خورد/«مردم محوری»؛ بزرگ ترین افتخار حزب حاکم چین_fororder_20210410152046161

حزب کمونیست چین همواره به جای ترسی که کانال چینی زبان بی بی سی از آن سخن گفته است، در خدمت مردم چین بوده و برای آنها احترام قائل شده است؛ این احتمال وجود دارد که ویراستاران شبکه تلویزیونی «بی بی سی» به دلیل آشنایی متوسطی که با زبان چینی داشته اند، فقط از واژگان ساده در برنامه تولیدی این شبکه درباره حزب کمونیست چین استفاده کرده باشند.

در جولای سال 2016 میلادی بود که «شی جین پینگ» رهبر چین با حضور در مراسم جشن نود و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین تاکید کرد که کادرهای پیشرو در همه سطوح باید دیدگاه صحیحی از قدرت ایجاد کنند و رویکردی نجیب و با شکوه را پیش بگیرند و به مردم، سازمان ها و قوانین احترام بگذارند.

نباید فراموش کرد که صرفا با داشتن قلبی سرشار از احترام و حرمت است که می توان نگرشی محتاطانه داشت و انجام وظیفه کرد؛ احترام قائل شدن برای مردم ریشه در قدرتی دارد که مردم چین به کادرها و نیروهای پیشگام دولت خود بخشیده اند و این در واقع همان قدرت مردمی و متعاقب آن الزام طبیعی حزب کمونیست چین جهت هدایت مردم محسوب می شود.

رهبر چین در عین حال به اعضای حزب کمونیست چین هشدار داده است که بالاترین جایگاه قلبی را برای مردم این کشور لحاظ کنند؛ شی جین پینگ تاکید کرده است که ضمانت های اساسی غلبه حزب کمونیست چین بر تمامی سختی ها و خطرات، سهیم بودن آنها با مردم و حفظ ارتباط با آنها و شریک بودن در زندگی و مرگ آنهاست چرا که بدون حضور مردم، هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

در تاریخ اول ژوئیه سال جاری میلادی، حزب کمونیست چین صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت؛ اکثریت اعضای این حزب همچنان این ماموریت خود را در خاطر دارند و برای تامین شادی مردم و جوان سازی ملت چین از صمیم قلب تلاش می کنند؛ حزب کمونیست چین نیز که همواره بر مردم محوری تاکید کرده است، متعاقبا از حمایت قلبی مردم این کشور برخوردار خواهد شد.

منبع: رادیو بین المللی چین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها