آموزش، توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی را به همراه دارد

استفاده صحیح از دیتا، «کیلید» توسعه بازار مسکن است.

آموزش، توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی را به همراه دارد

سرعت اطلاع رسانی در بخش هایی همچون اخبار، قیمت ارز و طلا، انتشار تغییرات قیمت سهام در بازارسرمایه و بخشهای اقتصادی دیگر، یک المان بسیار مهم و تاثیرگذار در موفقیت فعالان آن بازارها به شمار می­رود. از طرفی علاوه بر سرعت، دقت و شفافیت در ارائه این اطلاعات نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. چراکه بسیاری از مردم و فعالان اقتصادی، منابع مالی بسیاری را به واسطه این اطلاعات در یک بخش سرمایه گذاری می کنند و این سرعت و دقت می تواند بهای زیادی برای آنها داشته باشد. این مهم در بازار مسکن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و امروزه این اطلاعات را می توان بهترین راهنمای مردم و فعالان حوزه مسکن دانست.

انتقال سریع و دقیق اطلاعات، کیلید رسیدن به بازاری پویا؛

اهمیت تولید محتوا و انتشار اطلاعات شفاف را همه می دانند. اما این مهم در بازار مسکن چگونه میتواند راهنمای فعالان بخش مسکن و مردم باشد سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می دهیم.

تا پیش از ایجاد بسترهایی هوشمند همچون سامانه کیلید، آمار معاملات در پروسه های زمانی بلندمدت در برخی از جراید و سایتها قابل دسترسی بود تا مردم بتوانند دید کلی از شرایط بازارمسکن در مناطق مختلف داشته باشند. اما این نرخ ها علاوه بر اینکه قیمت مسکن در دو الی سه ماه گذشته را نشان می داد، از دقت بسیار کمی برخوردار بود. چراکه منابع دریافت اطلاعات یکپارچه نبوده و یک پایگاه دریافت اطلاعات که بتواند اطلاعات تمام مناطق را دریافت، استخراج و طبقه بندی کند وجود نداشت و تمام این فرآیند توسط نیروی انسانی صورت می گرفت.

گفتنی است وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی ساماندهی بازار مسکن، بستری با عنوان سامانه اطلاعات بازار مسکن(سابا) را ایجاد کرد تا مشاورین املاک اطلاعات معاملات ملکی خود را در این سامانه وارد کنند. این امر کمک شایانی به فعالان بازار کرد تا از سرعت دریافت اطلاعات بهره مند شوند و بتوانند با مطالعه تعداد و ارزش معاملات در مناطق مختلف تحلیل های خود را انجام دهند.

معاملات ملکی موفق، با افزایش آگاهی ملکی مردم؛

اما این بستر یک سامانه کامل برای ارائه اطلاعات به مردم نبود و بخش بندی اطلاعات آنطور که باید صورت نمی گرفت. به طوری که مشخصات قیمت و شرایط اجاره آپارتمان 70 متری در تهران به راحتی پیدا نمی شد. از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی باید این سامانه نیز توسعه پیدا می کرد که شوربختانه آنطور که باید تغییرات شگرفی در این سامانه مشاهده نشد. از این رو سامانه دانش بنیان کیلید با استفاده از دانش روز دنیا، وارد این بخش شد و اطلاعات این سامانه را توسط هوش مصنوعی، به شکل اطلاعات طبقه بندی شده تبدیل کرده و در اختیار مردم و فعالان بخش مسکن گذاشت.

از سوی دیگر این اطلاعات به شکل ابزارهای کاربردی درآمد و نیازهای ملکی مردم را به شکل قابل توجهی رفع کرد. به طوری که هم اکنون می توان بهترین املاک تهران را از طریق کیلید پیدا کرد و با اطلاعات کامل، با مالکان آنها وارد مذاکره شد. این مهم ابتدا از طریق افزایش آگاهی مردم نسبت به قیمت و تعداد معاملات مسکن در منطقه خود و یا محله مورد نظرشان صورت می گیرد. گفتنی است این مهم در مرحله نخست توسط ابزارهایی همچون تخمین قیمت مسکن که به صورت آنلاین، تنها با دریافت کدپستی آخرین ارزش ملک مورد نظر را ارائه می دهد، صورت میگیرد. همچنین بخش اطلاعات بازار مسکن و کیلید مگ نیز در جهت افزایش آگاهی ملکی مردم به ارائه خدمات می پردازند.

کیلید، سرعت و دقت را به معاملات ملکی آورده است؛

شایان ذکر است این اطلاعات کاملا دقیق و بروزاست که دلیل آن بهره گیری ازهوش مصنوعی و بروزرسانی مدام آن است. این مهم باعث ایجاد پیشرفته ترین ابزارهای جستجو نیز شده است. به طوری که برای تمام نیازها، یک ابزار جستجو در نظر گرفته شده است. ابزارهایی همچون جستجو از طریق اعمال فیلتر، پیدا کردن خانه از طریق واقعیت افزوده (AR)، جستجو از روی نقشه و پیداکردن خانه رویایی از طریق هوش مصنوعی که با بروزترین دانش و امکانات در اختیار کاربران کیلید قرار گرفته است. گفتنی است یکی دیگر از خدمات کیلید که هیچ سایت مسکن و سامانه ای به این شکل آن را انجام نمی دهد، تولید محتوا از اطلاعات محلات مختلف تهران و انتشار آن در رسانه های جریان اصلی و تخصصی کشور است.

در نتیجه می توان گفت کیلید یک سامانه تخصصی است که کاربران از ابتدا تا انتهای فعالیت ملکی خود را در آن انجام می دهد. به طوری که متقاضی خرید یا اجاره آپارتمان 70 متری در تهران، ابتدا اطلاعات ملکی خود را افزایش داده و پس از جستجو در میان املاک تهران، می تواند با آگاهی کامل، در فضایی شفاف معاملات ملکی خود را انجام دهد.

فعالیت تخصصی، کیلید توسعه بخش مشاورین املاک؛

شایان ذکر است کیلید علاوه بر اینکه تمام نیازهای ملکی مردم را رفع می کند، به مشاورین املاک هم یاری می رساند تا فعالیت بیشتری داشته باشند و درآمد آنها افزایش پیدا کند. همچنین این سامانه با تولید محتوای آموزشی برای مشاورین املاک، به تخصصی شدن فعالیت آنها کمک شایانی کرده و تمام فعالان املاک تهران و سراسر کشور را با دانش روز دنیا همسو می کند.

گفتنی است سیاستگذاران و تصمیم گیران بازار مسکن نیز از طریق بخش های مختلف سامانه کیلید، سیاستگذاری منطقه ای و همسو با شرایط روز املاک تهران را در دستور کار خود قرار داده اند. به طوری که با افزایش تعداد معاملات یک منطقه سیاستهای بازدانده برای سازندگان آن محله ها در نظر میگیرند و در مقابل با کاهش تعداد معاملات و قیمت مسکن در منطقه دیگر، با اعمال سیاستهای تشویقی که می تواند در قالب ارائه مجوز ساخت و یا تسهیلات بلند مدت به سازندگان باشد، میزان تولید ملک در آن محله را افزایش دهند.

کیلید، راهنمای ملکی تمام مردم؛

شایان ذکر است این یکی ازبخش های کیلید، برای اعمال سیاستگذاری دقیق بوده که تصمیم گیران این بخش می توانند توسط آن، تصمیم های آگاهانه تری بر مبنای اطلاعات دقیق و بروز بگیرند و این سامانه دیتا محور، می تواند به روش های مختلف به عنوان یک راهنمای قدرتمند برای سیاستگذاران، مشاورین املاک و مردم باشد.

در نتیجه کیلید نه تنها به عنوان یک سایت مسکن هوشمند، بلکه به عنوان یک سامانه کامل و کاربردی، تمام نیازهای ملکی متقاضیان خرید، فروش و یا اجاره املاک را رفع می کند. همچنین این سامانه دانش بنیان یک منبع اطلاعاتی برای تمام کاربران است تا بتوانند اطلاعات قیمت و تعداد معاملات املاک تهران را به تفکیک مناطق مختلف در بازه های زمانی دلخواه خود مشاهده کنند و در نهایت معاملات ملکی موفق و هوشمندانه­ای را تجربه کنند.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها