سنگ تمام اصناف بیرجند در تعطیلی بازار/ اصناف پای کار قطع زنجیره کرونا ایستاده‌اند

بازاریان بیرجندی دو روز است که کرکره مغازه‌ها را پایین کشیده و در اجرای این قانون رو سفید شدند اما برخی از شهروندان محدودیت‌ها را جدی نگرفته و بدون ماسک در حال تردد در معابر و خیابان‌ها هستند.

سنگ تمام اصناف بیرجند در تعطیلی بازار/ اصناف پای کار قطع زنجیره کرونا ایستاده‌اند

درحالی امروز سومین روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و دومین روز اعمال محدودیت‌ها در استان خراسان جنوبی سپری می‌شود که با گذر در کوچه و خیابان‌های شهر بیرجند و بازار مشاهده می‌شود که اصناف بیرجند بازهم روسفید شده و در اجرای قانون موفق عمل کرده‌اند.

برای تهیه گزارش به سطح شهر می‌رویم، تردد خودروها همچنان در جریان است و عابران هم در حال عبور از خیابانها هستند. مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار کرکره مغازه‌ها را پایین کشید تا بار دیگر ثابت کنند که اصناف پای قطع رنجیره کرونا ایستاده‌اند البته در مسیر تردد خیابان‌های مدرس تا طالقانی تعداد انگشت شماری واحد صنفی که نباید باز باشند، به صورت نیمه پایین کرکره‌هاشان باز و مشغول فعالیت بودند. چه خوب است وقتی تعداد زیادی از اصناف این محدودیتها را جدی گرفته اند ودر خانه مانده اند مابقی هم این قانون را رعایت کنند.

از همان ورودی بازار تا انتها کرکره تمام مغازه‌ها پایین است و خبری از کار و کاسبی نیست. در بین تنها چند واحد صنفی خشکبار باز هستند که آنها اجازه فعالیت دارند.

عادی انگاری بلای جان می‌شود

یکی از شهروندان بیرجندی که در بازار در حال تردد است گفت: النگوی دخترم شکسته است با خودم گفتم امروز که بازار خلوت تر است بروم ببینم اگر مغازه‌ها باز باشد بتوانم کارم را انجام دهم.

کمی جلوتر وقتی از بازار بیرجند خارج می‌شویم دور میدان امام خمینی جوانان و پیرمردان زیادی را مشاهده می‌کنیم که بر روی صندلی در کنار هم نشسته و هر کدام خود را با چیزی مشغول کرده‌اند غافل از اینکه کرونا در فضای آزاد هم با عدم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری منتقل می‌شود.

مشاهدات در بازار اصلی شهر بیرجند حکایت از آن دارد که اصناف همه پای کار آمده و در این روزهای سخت اقتصادی صنف خود را تعطیل کرده اما هنوز برخی از شهروندان به این وضعیت و شرایط بی تفاوت بودند.

با کسی تعارف نداریم

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ضمن تاکید براینکه برخورد قاطعانه با متخلفان می‌شود گفت: واحد‌های صنفی گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 در صورت فعالیت در شهرستان‌های قرمز کرونایی به مدت 15 روز پلمب می‌شوند و با کسی تعارف نداریم که با خواهش و التماس بگذریم.

علی تهوری افزود: بازرسان سازمان اتاق اصناف اتحادیه‌های صنفی و اماکن بر فعالیت واحد‌های صنفی نظارت دارند و در صورت فعالیت واحد‌های صنفی گروه‌های شغلی 2، 3 و4 واحد‌های مذکور توسط پلیس اماکن به مدت 15 روز پلمب خواهند شد.

وی تأکید کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت سلامت مردم برای جلوگیری و کنترل انتشار ویروس کرونا، تمام واحد‌های صنفی مجاز به فعالیت نیز در کل استان بیش از پیش موظف به رعایت دستورالعمل‌ها هستند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    سلام. همه اصناف که در بازار اصلی بیرجند نیستند. اتفاقا برایم سوال است که بر خلاف محدودیت های پیک قبلی چرا این بار بسیاری از اصناف، که نباید باز باشند، باز هستند. مانند فرش فروشان، آرایشگاه های مردانه، املاک، فروش خودرو، پوشاک ، ابزار و یراق و ... مثلا در بلوار مسافر و شعبانیه تعداد زیادی از این مشاغل ممنوعه را می بینید که به ویژه در عصرها بازند. به نظرم آن چنان تفاوتی با قبل وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها