دبیرکل سازمان ملل:

۵۲ ارتش و گروه مظنون به خشونت جنسی هستند

دبیرکل سازمان ملل گفت: سال گذشته همه‌گیری کووید-۱۹ به افزایش در خشونت مبتنی بر جنسیت منجر شده و گروه ها به استفاده از خشونت جنسی

۵۲ ارتش و گروه مظنون به خشونت جنسی هستند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تحقیق بر ۱۸ کشوری متمرکز است که سازمان ملل از آن‌ها اطلاعات موثقی کسب کرده است.

این گزارش، ۵۲ طرف را در دستورکار شورای امنیت سازمان ملل بابت مسئولیت "در الگوی‌های تجاوز و دیگر اشکال خشونت جنسی" در درگیری‌ها، به عنوان "مظنون موثق" فهرست کرده است. بیش از ۷۰ درصد طرف های فهرست شده، مرتکبان دارای تداوم در عمل هستند.

اکثریت کسانی که در لیست سیاه سازمان ملل قرار دارند، "بازیگران غیردولتی"- گروه‌های مخالف، شورشی یا تروریستی متصل به گروه‌های افراطی داعش یا القاعده هستند. ارتش ملی یا نیروهای پلیس موجود در فهرست مذکور، شامل ارتش و حفاظت مرزی میانمار، تا زمانی که تعهدات زمان‌دار برای توقف خشونت پیروی نکنند، از شرکت در عملیات صلح سازمان ملل محروم هستند.

"لیست سیاه" همچنین شامل دولت و نیروهای پلیس در کنگو و سودان جنوبی، نیروهای مسلح و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان و ارتش و پلیس در سومالی و نیروها در منطقه پانتلند این کشور می‌شود.

کشورها با بازیگران غیردولتی در این لیست شامل کنگو با ۲۰ گروه، جمهوری آفریقای مرکزی با ۶ گروه، مالی با ۵ گروه، سودان جنوبی و سوریه هر کدام با ۴ گروه، سودان با دو گروه و عراق و سومالی هر کدام با یک گروه هستند.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در این باره اظهار کرد: خشونت جنسی به عنوان تاکتیک جنگی، شکنجه و تروریسم در محیطی به کار گرفته شده که در آن‌ها بحران‌های بشری و امنیتی دارای هم پوشانی و مرتبط با نظامی‌گری و گسترش سلاح‌ها، بدون وقفه ادامه داشته است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها